اهواز؛

توصیه به کشاورزان بعد از فصل برداشت محصول

کارشناس کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد:باید بعد از برداشت محصول بقایای گیاهی را با استفاده از دیسک خرد کرد و در خاک مدفون کرد.

توصیه به کشاورزان بعد از فصل برداشت محصولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مهندس سید مجتبی میرسالاریان ،  کارشناس کشاورزی گفت:امروزه کشاورزان برای سهولت در کشت و کار محصولات خود اقدام به سوزاندن بقایای گیاهی محصول قبل خود می کنند؛ و فقط ظاهر کار و صرفه اقتصادی ظاهری آن را می بینند《یک چوب کبریت》.
 
وی افزود:در صورتیکه غافل از اینند که با این کار خود علاوه بر آلودگی محیط زیست، مواد آلی و ریزجانداران مفید خاک را که بسیاری از عناصر مورد نیاز گیاه را قابل جذب می کنند از بین می برند.
 
میرسالاریان بیان داشت:مواد آلی که با جذب رطوبت باعث افزایش کارایی مصرف آب، کود و تولید می شوند و قابلیت نفوذ و ظرفیت نگهداری آب در خاک را افزایش می دهند فقط با یک چوب کبریت به فنا می روند.
 
کارشناس کشاورزی گفت:افزایش گازهای co2 و co و تغییر گازهای اتمسفری سبب افزایش پدیده گلخانه ای و گرم شدن هوا می شود نیز از آثار نابود کننده ی سوزاندن بقایای گیاهی است.
 
وی اظهار کرد: قابلیت باروری و زنده بودن خاک زراعی در اثر سوزاندن کاه وکلش به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند.
 

 
 
کارشناس کشاورزی در پاسخ به سوال پس کشاورز چکار کند؟بیان کرد:باید بقایای گیاهی را  با استفاده از دیسک خرد کرد و در خاک مدفون کردوبهترین کود برای تغذیه گیاه همین کاه وکلش موجود در روی خاک است نه کودهای شیمیایی و سرطان زا.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار