سمنان؛

ثبت بیش از 14 هزار انبار در سامانه جامع انبارها

بالغ‌ بر ۱۴ هزار و ۱۶۵ واحد از انبارهای استان سمنان در سامانه جامع انبارها ثبت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مهدی یحیایی در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت برگردش کالای استان سمنان گفت : با آغاز طرح شناسه دار کردن انبارها استان سمنان یکی از معدود استان‌هایی است که در این طرح عملکرد مطلوبی را داشته است.

مهدی یحیایی با اشاره به اینکه تاکنون 14 هزار و 165 واحد از انبارها در سامانه جامع انبارهای استان سمنان ثبت شدند افزود: این سامانه باهدف جلوگیری از قاچاق کالا طراحی‌شده و روند نظارت بر انبارهای موجود در این سامانه را تسهیل می‌بخشد.

وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صنعت و معدن است ، تصریح کرد : شناسنامه‌ دار کردن تمامی انبارها در سطح استان سمنان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس اداره نظارت صنعت و معدن استان سمنان نظارت برگردش کالا در سطح عرضه آن در بازار را یکی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه دانست و اظهار داشت : اعضای این کارگروه برای تشکیل گروه‌های بازرسی متعهد و متخصص با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرده است.

یحیایی با اشاره به برخی اقدامات این سازمان برای بهبود شرایط اقتصادی استان سمنان افزود : در سال جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان برای حمایت از تولید و بهبود شرایط اقتصادی بر عملیات و طرح‌های پیشگیری از قاچاق کالا هدف‌گذاری کرده است.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی را در مرحله پیشگیری از قاچاق کالا دو اقدام اساسی و مؤثر دانست و بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی دستگاه‌های اجرایی دخیل در مسئله قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اداره نظارت صنعت و معدن استان سمنان نظارت برگردش صحیح کالا در چرخه تولید به مصرف را یکی دیگر از وظایف مهم این کارگروه عنوان کرد و ادامه داد : با جلوگیری از قاچاق کالا و رونق تولیدات داخلی در کشور می‌توانیم به اهداف مهم این سازمان دست‌یابیم.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.