اشیاء تاریخی لرستان مکان استانداردی برای نگهداری ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی لرستان در این جلسه در خصوص سهم میراث فرهنگی از محل اعتبارات شناور گفت: سهم لرستان از مجموع ۴۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان مبلغ ۷۲ میلیارد تومان بوده است.

فلاح وند افزود: از این میزان ۴۶ میلیارد و ۶۴۸ میلیارد تومان به صورت نقدی جذب شده است. همچنین ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به صورت اوراق خزانه ملی جذب شده است، ولی در بحث زیر ساختهای گردشگری سهم استان ۲ میلیارد تومان بوده است که متاسفانه تحقق نیافته است.

معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی لرستان گفت: ما در مجموع ۱۲. ۱ درصد اعتبارت کشور در این زمینه را جذب کردیم.

فلاح وند گفت: در بحث مرمت پل‌های تاریخی نیز یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان نیز مبلغ تخصیصی استان بوده است که یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان در این زمینه جذب شده است.

وی افزود:متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات ما در میرات فرهنگی نداشتن گنجینه یا مکان استاندارد برای نگهداری اشیا تاریخی است.
وی ادامه گفت: ما برای نگهداری این اشیا که حدود ۱۲ هزار شی هستند، به ۵ یا ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد یک فضای امن و استاندارد، نیاز داریم .

معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی تا سال ۸۴ مستاجر دانشگاه بوده و بعد از آن نیز ساختمان محل کار این اداره کل تخریب شد، گفت: بعد از این اتفاق میراث فرهنگی به ساختمان دامپزشکی لرستان انتقال یافت، اما بیشترین دغدغه ما در خصوص نبود مکان مشخص و استاندارد برای اشیا تاریخی است.

استاندار لرستان نیز در این جلسه با بیان این که بعد از انقلاب تاکنون این مجموعه ساختمان اداره کل نداشته است، گفت: یکی از مهترین مشکلات این مجموعه نداشتن ساختمان اداره کل است.

بازوند افزود: اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی برای آزادسازی حریم قلعه مصوب و تخصیص یافته که نباید این اعتبار در جای دیگری هزینه شود.
وی ادامه داد: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان نیز به حساب ارتش واریز شده است و ما بقی این مبلغ مربوط به سپاه است که باید کار آن نیز با دقت انجام شود.

وی ادامه داد: ارتش تا ۱۵ روز دیگر فضای مورد نظر را در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌دهد که می‌توانید گنجینه را به آنجا انتقال بدهند.
استاندار گفت: البته این فضا نباید به اداره کل و ساختمان آن اختصاص یابد، اما با این حال باید مکان مناسبی برای اداره کل نیز مشخص شود.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.