بیانیه خانه مطبوعات آذربایجان غربی به مناسبت سالروز رحلت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد

خانه مطبوعات آذربایجان غربی به مناسبت سالروز رحلت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد بیانه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛در این بیانیه آمده است:
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند. امام خمینی (ره)
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
در سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شکافتن مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده و در حال به ثمر نشستن است.
پانزدهم خرداد، نقطه عطفی است در تاریخ معاصر؛ یادگاری است از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما؛ واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران؛ نمایشی است ازبه پاخاستن مردمی که می‌خواستند ظلم و ستم را از بن برکنند؛ تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه‌ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذ شتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.
پانزدهم خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.
امروز جوشش خون مردم مؤمنی که در سال ۱۳۴۲ به رهبری پیری فرزانه، حماسه تاریخی را رقم زدند، در رگ‌های عدالت‌خواهان جهان جریان یافته و هر روز امید به خروشی فراگیر بر ضد مستکبران جهان را پر رنگ‌تر می‌کند.
امسال در حالی در بیست و هشتمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نیمه خرداد به سوگ می‌نشینیم که آرمان‌های آن امام حکیم هر روز بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفته و ندای حق طلبی نه تن‌ها از کشورهای همسایه ایران اسلامی بلکه از دورترین سرزمین‌ها؛ در اروپا، آفریقا و آمریکا به گوش می‌رسد.
پس از قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، مطبوعات خارجی به صورت‌های مختلف و با تیترهایی درشت، از این روز نام بردند. برای مثال روزنامه "دی ولت" در شماره ۱۲۹ خود نوشت: "در تهران، صد‌ها نفر کشته شده اند. دولت عَلَم، حکومت نظامی اعلام کرد. ارتش با تانک و مسلسل، بر ضد طرفداران رهبر مسلمانان، [امام]خمینی که علیه اصلاحات شاه دست به اعتراض زده اند، وارد عمل شد". یا روزنامه "الاهرام" در ۱۶ خرداد نوشت: "دیروز تهران در آتش خشم شعله ور شد... این، شدیدترین تظاهرات ضد شاه بود وهنگامی آغاز شد که رهبر دینی، روح الله خمینی و یاوران او دستگیر گردیدند".
خانه مطبوعات آذربایجا غربی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران، با آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق نموده و برای سایر مظلومین و مستضعفین جهان به ویژه شیعیان بحرین آرزوی پیروزی و رهایی از رژیم طاغوتی آل خلیفه می‌کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.