چمران در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد؛

تصمیم گیری سریع وزارت کشور در توقف انتخابات شورایاری ها/ افزایش 10 درصدی کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تصویب شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: وزارت کشور در توقف انتخابات شورایاری ها سریع تصمیم گیری کرده است.

تصمیم گیری سریع وزارت کشور در توقف انتخابات شورایاری هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر انتخابات شورایاری ها متوقف شده است و این کار هم به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است، در حالی که این نامه به هیج وجه اشاره ای به توقف انتخابات شورایاری ها ندارد.

وی افزود: به نظر می رسد وزارت کشور در توقف انتخابات شورایاری‌ها سریع تصمیم گیری کرده است و لازم است اعضای شورای پنجم برای ادامه کار شورایاری ها تلاش کنند.

*افزایش 10 درصدی کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تصویب شد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان جلسه امروز(سه شنبه) باقیمانده طرح صیانت از باغات مطرح شد. در این مصوبه باید کاری انجام دهیم که در حین حفظ باغات مردم هم تشویق به حفظ و کاشت درخت شوند.

وی افزود: این طرح اشکالاتی داشت که مجدد به کمیسیون های شهرسازی و معماری و بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری بازگردانده شد تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت قانونی به تصویب برسد که قابل اجرا باشد و به حفظ باغات کمک کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که امروز ساختمانی در منطقه گیشا به دلیل گودبرداری غیر اصولی تخریب شده و نظارت شورای شهر و شهرداری تهران بر روی گودبرداری‌های انجام شده در شهر تهران چگونه است؟ گفت: نظارت بر روی ساخت و ساز بر عهده شهرداری نیست و مسئولیت آن با مهندس ناظر است و این فرد هم از سوی نظام مهندسی انتخاب می‌شود و اگر تخلفی در ساختمانی مشاهده شود، ناظر باید آن را به شهرداری اطلاع دهد تا جلوی ادامه ساخت آن گرفته شود.

چمران ادامه داد: طرحی در بحث اجرا داریم که ممکن است به شورای چهارم نرسد و آن را به شورای پنجم ارسال می‌کنیم، در این طرح نظارت بر روی ساخت و ساز به شهرداری هم واگذار می‌شود تا این نظارت‌ها‌ مضاعف شود.

وی افزود: بنده به طور کلی با نظارت مضاعف شهرداری و شورا موافق هستم. 

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با تخریب باغات تهران گفت: ما در شهر تهران دو نوع باغ داریم، یکی باغ ‌های پیوسته و بزرگ هستند که قرار بود تا شهرداری آنها را خریداری کند و نمونه آن باغ امیرسلیمانی در منطقه یک که بعد از خریداری توسط شهرداری ثبت شده است.

چمران تصریح کرد: بحث ما در طرح صیانت از باغات تهران مربوط به باغ مسکونی‌های منطقه یک و 2 است که نباید در آنها بیشتر از 30 درصد ساختمان احداث شود.

وی در رابطه با این که آیا تاکنون ملکی به دلیل تخریب باغ توقیف شده است، گفت: متاسفانه تا امروز ملکی توقیف نشده و ما در این رابطه نامه‌های زیادی به قوه قضاییه نوشته‌ایم و درخواست توقیف املاک دارای تخلف ماده 4 را داشتیم که تاکنون انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در حفظ باغات قوه قضاییه هم یک رکن محسوب می‌شود، گفت: ما برای خشکاندن درختان جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته ایم که حتی برخی از آنها میلیاردی است و مالک باید 2 برابر دور درختانی که قطع کرده است، اقدام به کاشت درخت کند و هر چه سن درخت افزایش پیدا می‌کند میزان جریمه بیشتر می‌شود.

چمران در رابطه با افزایش کرایه ماشین‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی توسط برخی از رانندگان گفت: در حال حاضر هیچ افزایشی بر کرایه‌ حمل و نقل عمومی قانونی نیست، همچنین در هیئت حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور تصویب شد که از روز 15 خرداد ماه کرایه تمامی وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو، تاکسی و اتوبوس 10 درصد افزایش پیدا کند که هنوز مصوبه آن به مدیریت شهری و فرمانداری تهران ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار