کرمان؛

حساسیت همه نهادها برای جلوگیری از تب کریمه کنگو

معاون سیاسی؛ اجتماعی فرمانداری شهرستان بردسیر خواستار حساسیت تمام نهاد‌ها در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حمزه وفایی، معاون سیاسی ،اجتماعی فرمانداری بردسیر در جلسه ارتقاء سلامت این شهرستان گفت: این جلسه با محوریت کنترل بیماری تب کریمه کنگو برگزارشد.
وی درخصوص بیماری تب کریمه کنگو افزود: طبق گزارشات رسیده تاکنون هیچ موردی از این بیماری درشهرستان بردسیر مشاهده نشده اما لازم است تمام نهادهای ذی ربط تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان بیاندیشند.
همچنین در این جلسه برهانی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسیر با اشاره به اینکه این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه ی سخت، مخزن و ناقل آن است و جزو بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود، گفت: این ویروس می‌ تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کندو انسان هم در صورت تماس با حیوان مبتلا یا کنه آلوده به ویروس ممکن است، دچار آن شود البته از طریق انسان به انسان نیز قابل انتقال است.
وی افزود: پرندگان، بجز شترمرغ در مقابل این ویروس مقاوم هستند.
برهانی با بیان اینکه تماس با دام آلوده، گوشت و خون آن و نیز مصرف گوشت آلوده می‌ تواند موجب انتقال این بیماری شود،، خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت کشور تاکید دارد که افراد به طور جدی از خرید گوشت از مراکز غیرمعتبر خودداری و حتما هنگام تماس با دام رعایت موارد ایمنی و بهداشتی را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه شیوع این بیماری بیشتر در فصل گرم سال، یعنی همزمان با فصل فعالیت کنه که اردیبهشت تا مرداد است؛ تصریح کرد: علائم بیماری در انسان شامل سردرد، تب شدید، کمردرد، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و سرخی گونه، خونریزی زیرجلدی، خون دماغ، خلط خونی یا استفراغ خونی و حتی احساس افسردگی است.
برهانی گفت: علائم بیماری یک تا سه روز پس از نیش کنه آلوده یا پنج تا شش روز بعد از تماس با حیوان آلوده ایجاد و بعد از چند روز، بیماری وارد مرحله خونریزی می‌ شود.
برهانی یکی از موفقیت حوزه بهداشت و درمان را کنترل بیماری تب مالت درشهرستان دانست.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار