اصفهان؛

8 محکوم مالی زندان خوانسار در انتظار کمک خیران هستند

رئیس اداره زندان خوانسار گفت: امسال 8 محکوم مالی و جرائم غیرعمد زندان خوانسار با بدهی بیش از یک میلیارد تومان در انتظار کمک خیران هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مختار نقنایی‌زاده  اظهار داشت: امسال تعداد محکومان مالی و جرائم غیر عمد واجد شرایط در زندان شهرستان خوانسار 6 نفر با مجموع بدهی 99 میلیارد ریال هستند.

وی با اشاره به اینکه جشن گلریزان امسال روز چهارشنبه 17 خرداد ماه  مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، افزود: امسال 8 محکوم مالی و جرائم غیرعمد زندان خوانسار با بدهی بیش از یک میلیارد تومان در انتظار کمک خیران هستند.

رئیس اداره زندان خوانسار با بیان اینکه میزان جمع‌آوری کمک‌های جشن گلریزان سال گذشته یک میلیارد و 37 میلیون و 820 هزار ریال بوده است، گفت: از کمک‌های تعهدی مبلغ 433 میلیون و 320 هزار ریال آن تا کنون وصول شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از طریق این تعهدات و آورده شخصی 11 نفر زندانی با بدهی بالغ بر 7 میلیارد و 495 میلیون ریال آزاد شدند، عنوان کرد: کمک ستاد دیه در سال 95 در دو زمینه کمک‌های پرداخت شده است که شامل کمک‌های بلاعوض بالغ بر 722 میلیون ریال و یکی تسهیلات بانکی بالغ بر 615 میلیون ریال است.

نقنایی‌زاده با اشاره به اینکه زندانیان محکوم مالی از نظر بضاعت مالی ضعیف هستند، اذعان کرد: در سال گذشته با پیگیری مددکار زندانیان بالغ بر 6 میلیارد و 29 میلیون ریال از سوی شاکیان تخفیف داده شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای بهبود روحیه زندانیان و کمک به وضعیت مالی خانواده زندانیان با تمهیدات سازمان زندان‌ها و مدیرکل زندان‌های استان، مساعدت مراجع قضایی و دادستان و دادیار ناظر زندان در حال حاضر 15 نفر زندانی در کارگاه‌های پلاستیک سازی،  فیلترسازی، تیرچه بلوک و کارگاه عسل مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره زندان خوانسار در پایان مطرح کرد: در آمد ماهانه این زندانیان 80 میلیون ریال است که از طریق انجمن حمایت از زندانیان به خانواده‌های آنان پرداخت می شود.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار