همدان؛

بهره برداری از سه مركز غربالگري سرطان در همدان

سرپرست مديريت درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: سه مركز غربالگري سرطان در استان همدان شهريورماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

بهره برداری از سه مركز غربالگري سرطان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن داوری با اشاره به ساخت مرکز جامع سرطان در همدان اظهار کرد: در شهرستان کبودراهنگ، ملایر و همدان نیز سه مرکز غربالگری در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در شهر کبودراهنگ و ملایر پنج واحد و در شهر همدان 6 واحد برای مرکز غربالگری پیشرفته است، گفت: واحد آندوسکوپی، سونوگرافی و پروسکوپی برای مراکز غربالگری در نظر گرفته شده است.

سرپرست مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در شهر همدان فعلاً 6 واحد برای مرکز غربالگری در نظر گرفته شده است، افزود:‌ در این رابطه نامه به تهران ارسال شده و یکی از مراکز به صورت جایگزین در نظر گرفته شده تا بهره‌برداری از آن هرچه سریع‌تر انجام شود چراکه مرکز فعلی در بیمارستان بعثت در حال ساخت است و  احتمالا بهره‌برداری از آن مدتی طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سه ماه آینده خبرهای خوبی در رابطه با مرکز غربالگری سرطان همدان به مردم این شهر داده خواهد شد، گفت: مرکز غربالگری کبودراهنگ بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم این پروژه تا شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

داوری بیان کرد: برای اینکه شهریورماه بتوانیم این مراکز را بهره‌برداری کنیم نماینده‌ای از وزارت بهداشت به همدان آمد و بازدید‌ها صورت گرفت؛ ضمن اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز تاکید به انجام سریع کار دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توانسته‌ایم سه سهمیه مرکز غربالگری سرطان را در استان دریافت کنیم و این در حالی است که معمولاً به استان‌ها سه سهمیه داده نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این مراکز را در شهریورماه به بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه احتمال دارد تا شهریورماه  مرکز غربالگری همدان آماده نشود و مرکزی در نظر گرفته شده تا تجهیزات برای آن از وزارت بهداشت بگیریم، افزود: در این رابطه نامه به وزارت بهداشت داده شده و امیدواریم به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان بعثت مرکز جامع سرطان ساخته می‌شود و کاملاً پیشرفته است و در کنار آن مرکز غربالگری دیده شده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که احتمال دارد ساختمان مرکز غربالگری بعثت تا پایان امسال  بهره‌برداری نشود مرکز جایگزینی برای آن در نظر گرفته‌ایم تا تجهیزات از وزارت بهداشت تحویل گرفته شود.

داوری گفت: مکان مرکزی که قرار است جایگزین شود هنوز قطعی نشده و منتظر رأی وزارت بهداشت هستیم.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.