لغو پرواز ده‌ها جنگنده اف-35 به دلیل نقص فنی مرگبار

جت‌های جنگنده اف-35 نیروی هوایی آمریکا تا اطلاع ثانوی اجازه پرواز نخواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ حدود یک چهارم از جت‌های جنگنده اف-35 ارتش آمریکا که شرکت "لاکهید مارتین" آن را تولید کرده است، دچار نقصی جدی هستند و تا زمان نامعلومی اجازه پرواز نخواهند داشت.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد در کابین خلبان جت‌های اف-35، سطح اکسیژن ناگهان کاهش می‌یابد و این موضوع می‌تواند به بیهوشی و سپس مرگ خلبان در حین پرواز منجر شود. 

پس از مشخص شدن این نقص مرگبار، تمام جت‌های اف-35 در پایگاه آموزش هوایی "آریزونا لوک" زمین‌گیر شدند. در حال حاضر بیش از 220 فروند از این نوع جنگنده در آمریکا مشغول پرواز هستند؛ اما ظاهرا فقط در 55 فروند از آنها این مشکل گزارش شده است.

جت‌های اف-35 هنوز در هیچ عملیات جنگی بکار گرفته نشده‌اند.

کاپیتان "مارک گرف"، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، در این باره گفت: فعالیت این هواپیماهای پیشرفته را در پایگاه هوایی آریزونا متوقف کردیم زیرا علائم کمبود اکسیژن در خلبان‌ها گزارش شده بود.

روسای "لاکهید مارتین" تاکید دارند جت‌های ساخت این شرکت بدون نقص بوده و همچنان بر عرضه آن در نمایشگاه هوایی پاریس اصرار می‌کنند.

پایگاه هوایی لوک در شمال غربی فینیکس، مرکز ایالت آریزونا، قرار دارد. هفته گذشته، پنج حادثه با علائم کمبود اکسیژن در خلبان‌ها در این پایگاه گزارش شد. مقامات پایگاه هوایی لوک بلافاصله برنامه پرواز جنگنده‌های "اف-35 اِی لایتنینگ 2" را لغو کردند.

درحالیکه تحقیقات درباره این حوادث درحال پیگیری است، هنوز جنگنده‌های مذکور اجازه پرواز نیافته‌اند.

خوشبختانه در این پنج حادثه سامانه اکسیژن یدکی هواپیما موفق عمل کرد و هواپیماها توانستند به سلامت فرود آیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
http://arzunkadeh.com
۲۰:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
این چرا اینقدر گرونه؟!
آخرین اخبار