شهرداری تهران در هفته ای که گذشت؛

ازانتقاد قالیباف از غرض ورزی های سیاسی تا پرداخت حق بیمه عمر و حوادث آتش نشانان پلاسکو

با یک کلیک از مهمترین اخبار شهرداری تهران در هفته ای که گذشت، مطلع شوید.

ازانتقاد قالیباف از غرض ورزی های سیاسی تا پرداخت حق بیمه عمر و حوادث آتش نشانان پلاسکوبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رایگان بودن مترو در روز جهانی قدس و بهره برداری از پروژه استانداردسازی جایگاه های سی ان جی در نیمه اول سال جاری از مهمترین اخبار شهرداری تهران در هفته ای که گذشت، بود.

*با رفتار سیاسی می‌گویند پل صدر مطالعه ندارد/ عده‌ای با اغراض سیاسی نسبت به کارهای ما قلم می‌زنند

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه در شرایط سخت مالی و مشکلات تحریم توانستیم خط هفت متروی تهران را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: در طول 12 سال گذشته همیشه تحت فشار تحریم‌های داخلی و خارجی بودیم اما با وجود این فشارها به خاطر قول‌هایی که به مردم تهران دادیم سعی کردیم همیشه در حوزه شهرداری تهران مسئول و پاسخگو باشیم.

وی افزود:با تمام اقدامات و خدمات، متاسفانه عده‌ای با اغراض سیاسی در خصوص اقدامات شهرداری تهران قلم می‌زنند. 

*مترو در روز جهانی قدس و عید سعید فطر رایگان است

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس و عید سعید فطر در شهرداری تهران گفت: ۱۴ کمیته و ۳ کارگروه (خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی) تشکیل شده است و پیش بینی‌های لازم هم برای جابجایی و تسهیل در تردد راهپیمایان روز جهانی قدس و نمازگزاران در عید سعید فطر از طریق حمل و نقل عمومی(مترو، تاکسی و اتوبوس) انجام شده است.

وی افزود:مترو از ابتدا تا پایان مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و عید سعید فطر برای شهروندان رایگان است.


*مسئولیت اجرای قانون منع عرضه مواد دخانی برعهده وزارت بهداشت است/ پلمپ چند دکه 6 متری مطبوعات معضل را حل نمی‌کند

کامران زنگیشه مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که چند دکه 6 متری مطبوعات که تحت نظارت شهرداری تهران بودند،به دلیل عرضه دخانیات پلمپ شدند، گفت: از آن جایی که به موجب قانون، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر متصدی نظارت بر امور کیوسک داران است، این شرکت با تسلیم اخطار کتبی به صاحبان کیوسک ها و پلمپ تعداد زیادی از کیوسک های متخلف به صورت مقطعی سعی در اجرای قانون داشت؛ اما این یک پروسه ادامه دار بوده و لازم است قانون در مورد همه واحدهایی که منع فروش دخانیات دارند، اجرا شود.

*پرداخت حق بیمه عمر و حوادث و هزینه خرید مسکن آتش نشانان شهید پلاسکو

ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: در هفته جاری حق بیمه عمر و حوادث آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو به طور کامل و تا سقف 413 میلیون تومان به وارث قانونی آن‌ها پرداخت خواهد شد اگرچه از این مبلغ قبلاً 190 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی تا سقف مبلغ مذکور در هفته جاری پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت مبلغ 300 میلیون تومان هزینه خرید مسکن آتش نشانان شهید از سوی شهرداری تهران تا حداکثر تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ بر اساس پیشنهاد شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر تهران در اواخر سال 1395 در اعتبارات شهرداری پیش بینی شد که اعتبار آن هفته گذشته از سوی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تأمین و در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گرفت و ما پیگیر هستیم تا اواخر هفته جاری به خانواده آتش نشانان  پرداخت شود.

*بهره برداری از پروژه استانداردسازی جایگاه های سی ان جی در نیمه اول سال جاری

کامران زنگیشه مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ارتقای  استاندارد جایگاه های سی ان جی وابسته به شهرداری تهران تا پایان نیمه اول سال جاری خبر داد.

*آمادگی خط 7 مترو برای پذیرش مسافر / حرکت قطار هر 40 دقیقه خواهد بود

محمد احمدی ‌بافنده مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه خط 7 متروی تهران از ساعت 10 تا 13 آماده پذیرش مسافر خواهد بود، گفت:سرفاصله حرکت قطار در این خط 40 تا 45 دقیقه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر 2 قطار در این خط فعالیت می‌کنند که یکی از میدان صنعت به سمت میدان بسیج و دیگری مسافران را از میدان بسیج به سمت میدان صنعت جا به جا خواهد کرد.

*هزینه 3 هزار میلیارد تومانی برای افتتاح خط 7 متروی تهران/ دولت بدهی خود را به مدیریت شهری پرداخت کند

هابیل درویش مدیر عامل شرکت مترو راه آهن تهران و حومه گفت: برای خط 7 متروی تهران 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، به همین دلیل از دولت درخواست داریم تا سهم 50 درصدی خود را به مدیریت شهری پرداخت کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از فاینانس داخلی توانستیم اقدامات بزرگی در شهر تهران انجام دهیم، افزود: تامین 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهر کار بسیار دشواری است.

*آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای احداث مترو در کشور

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت:در حال حاضر 50 پروژه به بهره‌برداری رسیده و مابقی پروژه‌ها هم 70 تا 80 درصد پیشرفت داشته که برای آنها 143 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش ‌بینی شده است.

*تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت شهرداری تهران/ خط فرودگاه امام خمینی (ره) بعد از عید فطر افتتاح می‌شود

محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تهران در دستور کار این نهاد قرار دارد و تا زمانی که این پروژه‌ها تکمیل نشود پروژه جدیدی در شهر تهران آغاز نمی‌شود.

*تزریق 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای توسعه مترو

مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال 95 در راستای توسعه و احداث متروی تهران 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بخش مترو تزریق کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ما جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در کل کشور هنوز چشم انتظار ایجاد شغل در کشور توسط ایشان و دوستداران هستیم

تا پیر نشدیم فکری برایمان بکنید
آخرین اخبار