کرمان؛

پیش بینی بیش اوقات فراغت برای بیش از 30 هزار دانش آموز کرمانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان از پیش بینی بیش از 30 هزار دانش آموز در طرح های اوقات فراغت سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان خبرداد.

پیش بینی بیش اوقات فراغت برای بیش از 30 هزار دانش آموز کرمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حجت الاسلام علی جلالی ، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ، صبح امروز در نشست خبری در آستانه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: عمده وظایف سازمان تبلیغات و در واقع مهم ترین وظیفه آن سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی است.


وی با بیان اینکه طی امسال پیش بینی شده بیش از 30 هزار دانش آموز در طرح های اوقات فراغت این سازمان حضور یابند که پایگاه های متفاوتی داریم ، افزود: 250 پایگاه با مسئولیت روحانیون، 182 مورد مسئولیت با روحانی مستقر و در کنار آن 128 موسسه قرآنی، 376 خانه قرآن روستایی و 80 خانه قرآن شهری فعالیت می کنند.


جلالی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با معاونت های فرهنگی و مالی و اداره برنامه ریزی امور قرآنی فعالیت می کند، افزود: یکی از فعالیت های معاونت فرهنگی اعزام مبلغان است که به صورت فصلی در ماه های محرم و رمضان و بخش دیگر به صورت اعزام های مناسبتی صورت می گیرد.


وی با بیان اینکه در اعزام های مستمر 182 روحانی در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت به طور مستمر حضور دارند ، خاطر نشان کرد: طی پارسال 8 هزار و 258 نفر اعزام مبلغ فصلی و مناسبتی داشتیم و هزار و 140 نفر روحانی در مدارس اقامه نماز جماعت دارند.


جلالی با اشاره به ساماندهی هیئتهای مذهبی در استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 760 هیئت مذهبی در سطح استان کرمان داریم که در تبلیغات اسلامی پرونده دارند و 21 شورای هیئت مذهبی را تشکیل داده ایم.


وی با بیان اینکه ساماندهی و نظارت بر مداحان از دیگر وظایف این اداره است ، گفت: 3 هزار و 120 نفر مداح در استان شناسایی شده و پرونده دارند.


مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری سنت حسنه اعتکاف توسط اداره کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امسال اعتکاف رجبیه را با حضور 50 هزار و 162 نفر در 372 مسجد استان کرمان برگزار کردیم و اعتکاف دیگر اعتکاف رمضانیه است که برای نخستین بار در دو مسجد شهر کرمان از سحرگاه امروز آغاز شده و امیدواریم در سال های آینده در شهرستان های توسعه یابد.


وی با بیان اینکه 676 خانم مبلغه سنتی و هزار و 150 مبلغه از حوزه های علمیه در استان داریم ، افزود: بانوان فرهیخته شناسایی شده و در شهرستان های استان در زمینه ایجاد مراکز مشاوره در خصوص مسائل خانواده مذهبی و دینی فعالیت می کنند.


جلالی با اشاره به اینکه در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت خانه عالم می سازیم و 285 خانه عالم تکمیل شده در روستاها داریم؛ تصریح کرد: در حال حاضر 276 روحانی از این خانه ها استفاده و 98 خانه عالم در حال تکمیل است.


وی کاهش آسیب های اجتماعی ، بالابردن ظرفیت روحانیون مستقر، تربیت کادر متخصص قرآنی برای فضاسازی سبک زندگی قرآنی در جامعه، شروع ساماندهی مساجد و استفاده از ظرفیت خوب ائمه جماعت و روحانیون استان کرمان از اولویت های کاری سال جاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.