فلاحی مطرح کرد؛

ارزش تولیدات موسسه رازی در بخش حیوانات آزمایشگاهی سالانه 5میلیون دلار است

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا چهار برابر قابل افزایش است.

ارزش تولیدات موسسه رازی در بخش تولیدات حیوانات آزمایشگاهی سالانه 5میلیون دلار استبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزبه فلاحی رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تنوع تولیدات در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی، اظهار کرد: تنوع تولیدات در این بخش به 40 نوع رسیده که شامل 26 نژاد، سویه و تحت سویه از پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، 6 نوع فرآورده بیولوژیک،4 نوع پلت غذایی،3 نوع کارتن مخصوص حمل و نقل حیوانات آزمایشگاهی و پوشال استریل است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ارزی تولید حیوانات آزمایشگاهی این مرکز حداقل 3 میلیون دلار در سال برآورد می شود، افزود: ارزش تولید فرآورده های بیولوژیک در این بخش بیش از 500 هزار دلار در سال است.

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی خاطرنشان کرد: ارزش تولید پلت و جیره های غذایی این حیوانات بیش از 5/1میلیون دلار در سال برآورده شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ارزش کل تولیدات این مرکز در طول سال حدود پنج میلیون دلار می رسد، ضمن اینکه ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا چهار  برابر قابل افزایش است.

فلاحی اضافه کرد: ظرفیت تولید فرآورده های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی برای نیاز کل کشور نیز در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه در خصوص صادرات محصولات این بخش نیز اقدامات لازم در حال انجام است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، به زودی صادرات این محصولات و فرآورده های مربوط به آن ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.