پاسخ وزارت بهداشت به انجمن اورتوپدی برای تعیین تعرفه‌های درمانی جدا از مصوبه دولت

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گفت:هیچ انجمن علمی حق اعلام یا تغییر تعرفه‌های پزشکی را ندارد و پروانه فعالیت این تشکل‌ها توسط این وزارتخانه صادر می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا استقامتی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت ضمن رد اظهارات رییس انجمن علمی ارتوپدی در خصوص متناسب نبودن تعرفه‌های ارتوپدی، این اظهارات را خارج از اختیارات انجمن‌های علمی و آن را غیر قانونی اعلام کرد.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: علاوه بر انجمن ارتوپدی، دیگر اعضای هیات مدیره و رؤسای انجمن‌های علمی هم طبق اساسنامه موجود و بر مبنای ضوابط قانونی انتخاب می‌شوند و از وزارت بهداشت پروانه فعالیت خود را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: اعضای هیات مدیره و رؤسای انجمن‌های علمی موظف به رعایت اساسنامه و مفاد آن هستند و در صورت نقض آن، مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت افزود: سخنان فراقانونی رییس انجمن علمی ارتوپدی، تخلف آشکار از ضوابط و مقررات حاکم بر انجمن‌های علمی است و در صورت تکرار، مدیریت این انجمن باید در مراجع قانونی پاسخگو باشد.

استقامتی تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان موضوع تعیین یا تغییر تعرفه‌ها از سوی مراجع قانونی مانند سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت و سایر مراجع ذیربط صورت می‌گیرد و انجمن‌های علمی فقط در صورتی که مورد مشورت این نهاد‌ها قرار گیرند، می‌توانند نظر کارشناسی خود را به نهاد‌های قانونی مزبور، اعلام کنند.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از ١٩٠ انجمن علمی زیر مجموعه وزارت بهداشت فعالیت دارند و چنانچه هر انجمن به تعرفه‌ها اعتراض داشته باشد و تعرفه جدیدی را اعلام کند، این روند در کشور قابل مدیریت نیست و به هرج و مرج تعرفه‌ها منجر می‌شود بنابراین چنین اظهار نظرهایی، غیر سازنده و غیر کارشناسی و دور از شأن انجمن‌های علمی است.

استقامتی، تمامی انجمن‌های علمی را به پرهیز از مداخله در امور صنفی و استفاده از ظرفیت‌های خود برای اعتلای علمی کشور فراخواند و بر پایبندی دبیرخانه کمیسیون به نظارت دقیق بر فعالیت انجمن‌ها بر محور قانون تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار