نظرسنجی: فقط روسیه و اسرائیل، ترامپ را به اوباما ترجیح می‌دهند/ مخالفت مردم جهان با خروج آمریکا از برجام

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، که در چندین کشور انجام شده است، بیشتر مردم جهان با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران مخالفند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت آی24، نتایج نظرسنجی موسسه پژوهشی «پیو»، که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تنها صهیونیست‌ها و مردم روسیه، ریاست جمهوری دونالد ترامپ را نسبت به باراک اوباما – رئیس جمهور پیشین آمریکا – مطلوب‌تر می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی، که نگرش مردم 36 کشور و فلسطین اشغالی را مورد بررسی قرار داده است، نشان می‌دهد اعتماد بین‌المللی به عملکرد ترامپ در رابطه با سیاست جهانی به شدت کاهش یافته است.

در این نظرسنجی، نگرش صهیونیست‌ها درباره آمریکا نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، صهیونیست‌ها بیشترین امتیاز مطلوب را به دولت آمریکا داده‌اند؛ به طوری که 88 درصد ساکنان فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند از سیاست‌های آمریکا حمایت می‌کنند. این در حالی است که سطح محبوبیت باراک اوباما در فلسطین اشغالی، بین 49 درصد و 71 درصد نوسان داشته است.

در این نظرسنجی همچنین نگرش شرکت‌کنندگان درباره توافق هسته‌ای ایران در نظر گرفته شده است. علی‌رغم این‌که دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش تعهد کرده بود آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد، تاکنون این اقدام صورت نگرفته است. این نظرسنجی نشان می‌دهد در کل، مردم جهان مخالف خروج آمریکا از برجام هستند. تنها شرکت‌کنندگان از اردن و فلسطین اشغالی از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی همچنین تخمین زده شده است یک سوم مردم در سراسر جهان از ممنوعیت ورود مسافران از 6 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا حمایت می‌کنند. با این‌حال، بیش از نیمی از صهیونیست‌ها نظر مثبت خود درباره این اقدام را اعلام کرده‌اند. شرکت‌کنندگان از روسیه، مجارستان و لهستان نیز از این ممنوعیت حمایت کرده‌اند.

این نظرسنجی به صورت تلفنی و حضوری بین 40 هزار و 447 نفر در 37 کشور جهان و در بازه زمانی 16 فوریه تا 8 مه انجام شد.

 

انتهای پیام/

نظرسنجی: فقط روسیه و اسرائیل، ترامپ را به اوباما ترجیح می‌دهند/ مخالفت مردم جهان با خروج آمریکا از برجام

 

موسسه پیو: ترامپ چهره آمریکا را در سطح بین‌الملل به شدت مخدوش کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار