مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان:

رفع مشکل تعاونی‌های بانوان لرستانی در دستور کار است

سلاحورزی گفت: پیگیری فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع مشکلات تعاونی بانوان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ لیلا سلاحورزی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان، در کمیته‌ای که با حضور زنان فرش باف استان در استانداری برگزار شد، گفت: با تهیه نقشه فرش بومی لرستان و حمایت از طراحان فرش بومی می‌توان چشم انداز، سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه فرش استان را در آینده نزدیک ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار نفر در حوزه بافت فرش و تابلو فرش در استان فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در این حوزه می‌توان شاهد اشتغالزایی تعداد بی شماری از نیروی فعال و جویای کار در این عرصه بود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به کیفیت بافت فرش استان لرستان پرداخت و گفت: با اطلاع رسانی و حمایت و تقویت تعاونی‌های فرش استان تا حدودی می‌توان فرش استان را به برندی خاص و کشوری ارتقاء داد.


سلاحورزی با اشاره به مشکلات تعاونی‌های فرش در استان گفت: اکثر تعاونی‌ها فرش گلایه‌مند هستند که تامین اجتماعی بدون نظارت دقیق بیمه فرش بافان را در این حوزه قطع کرده است و از دیگر مشکلات آنان عدم پرداخت تسهیلات خود اشتغالزایی و نبود بازارچه فروش برای ارائه تولیدات است.

وی افزود: با سیاست راستی آزمایی و بازرسی و نظارت دقیق تا حدود زیادی می‌توان مشکلات بیمه بافندگان فرش را رفع کرد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: با برنامه‌های اندیشیده شده و راهبرد‌های سیاست گذاری شده با دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و انعقاد تفاهم نامه‌هایی برای دریافت تسهیلات با صندوق کار آفرینی امید تا حدودی مشکلات کمبود سرمایه اولیه در این حوزه برطرف می‌شود.

سلاح ورزی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال جوانان و دغدغه اقتصادی ایشان پرداخت و گفت: از برنامه‌های اساسی دفتر امور بانوان و خانواده در سال جدید پیگیری فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع مشکلات تعاونی بانوان می‌باشد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.