علی اکبرزاده مطرح کرد؛

باید دانش آموزانی کارآفرین تربیت کنیم/ آمادگی بالغ بر ۹۰۰ پایگاه تابستانی برای دانش آموزان در تهران

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت گفت: این پایگاه‌ها از امروز آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم نمادین افتتاحیه برنامه اوقات فراغت و فعالیت پایگاه‌های تابستانی با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی، مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی شهر تهران در محل کانون فرهنگی تربیتی میثم منطقه ۱۷ آموزش و پرورش تهران عصر امروز برگزار شد.

در این مراسم کریمی با بیان اینکه امروز شروع فعالیت‌های اوقات فراغت در این کانون کلید می‌خورد، گفت: در پایگاه‌ها به دنبال این مساله هستیم که کودکان و نوجوانان ویژگی‌های خود را بشناسند و فرصت‌ها و تهدید‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد:کودکان باید در این پایگاه‌ها به تفکر نقاد برسند و به مسایل کورکورانه پاسخ نداند، همچنین منویات مقام معظم رهبری ادا شود و از مدرک گرایی به آموزش‌های مهارتی برسیم.

کریمی به مساله تقویت روابط اجتماعی اشاره داشت و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در کنار همدیگر چگونه زیستن، با هم زیستن و تعاملات را می‌آموزند.

معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران گفت: در شهر تهران کارگروه‌هایی برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده، همچنین در فروردین ماه و زودتر از سال قبل بخشنامه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های امسال ۲۰ درصد مدارس دولتی به پایگاه‌های اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این تعداد بالغ بر ۷، ۵، ۷ مدرسه را شامل می‌شود البته برای مدار غیردولتی محدودیتی ندارد و مجموعا بالغ بر ۹۰۰ پایگاه را در نظر گرفتیم.

کریمی گفت: در برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی ویژگی‌های جسمی و رشد همچنین تفاوت‌های فردی را مورد توجه قرار دادیم تا تابستانی مفرح برای دانش آموزان فراهم شود.

 آغاز به کار پایگاه‌های تابستانی دانش آموزان از امروز

 علی اکبرزاده مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه برنامه اوقات فراغت و فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد: تمامی توان آموزش و پرورش بر این است تا استعداد‌ها و آنچه در دانش آموزان به ودیعه گذاشته شده شکوفا شود.

وی افزود: تابستان فرصتی فراغتی برای دانش آموزان تا توانایی‌ها و علایق خود را در سه ماه تابستان دنبال کنند و ۲۵ هزار پایگاه تابستانی برای دانش آموزان هدف آری شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز جامعه ما بیش از هر چیز دیگر به مهارت آموزی نیاز دارد تا کارآفرینی کند و به استخدام نیاز نداشته باشد، بلکه خود افرادی را به کار گیرد.

علی اکبر زاده یادآورشد: دانش آموزان را باید تربیت کنیم تا حقوق شهروندی را رعایت کند و بتواند آن را به دیگران آموزش دهد.

انتهای پیام/ 

آغاز به کار پایگاه‌های تابستانی دانش آموزان از امروز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.