وزیر ارتباطات: تذکرات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شبکه ملی اطلاعات متوجه وزارت ارتباطات نبوده است

محمود واعظی در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی گفت: تذکرات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شبکه ملی اطلاعات متوجه وزارت ارتباطات نبوده است.

نگاه به شبکه ملی اطلاعات انتفاعی نیست/ دانشگاه به دنبال تولید محتوای فاخر باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی صبح امروز در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور با بیان اینکه نگاه ما به شبکه ملی اطلاعات نگاهی انتفاعی نیست، گفت: تذکرات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شبکه ملی اطلاعات متوجه ماموریت های وزارت ارتباطات نبوده زیرا مجموعه وزارت اطلاعات این شبکه را تنها از نظر فنی راه اندازی کرده است.

واعظی ادامه داد: رهبر انقلاب همیشه در خصوص محتوای اطلاعات در فضای مجازی دغدغه داشته اند که البته خطاب ایشان به همه دستگاه هایی است که با این حوزه در ارتباط هستند و وزارت علوم نیز در حیطه وظایف خود به سخنان رهبری توجه داشته است.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران باید خمس فعالیت های خود را از شبکه ملی اطلاعات پرداخت کند.

واعظی در ادامه به بهره برداری از شبکه علمی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه راه اندازی این شبکه یکی از آرزوهایم بوده است، گفت: نگاه فانتزی به راه اندازی شبکه علمی کشور نداشته ام . شبکه علمی کشور باید در خدمت تولید ثروت و مهارت آموزی باشد.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور از مراکز رشد بهره مند هستند و لازم است دانشگاه ها به مراکز تولید ثروت و تولید علم به صورت توامان تبدیل شوند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کار دانشگاه تولید محتوای علمی و فاخر است، تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت ها در کشور کاربردی شدن فعالیت های پژوهشی است که انتظار می رود شبکه علمی این کار را به خوبی انجام دهد.

واعظی در پایان اظهار داشت: شبکه علمی کشور سرعت بخشی و هم افزایی تولید محتوای فاخر را تقویت خواهد کرد و ماباید با اتصال به شبکه های علمی جهان از تجربیات دیگر کشور در این زمینه استفاده کنیم .

انتهای پیام/

وظایف وزارت ارتباطات در شبکه ملی اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار