همدان؛

نقش مؤثر کشاورزان در بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: همکاری کشاورزان در بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

نقش مؤثر کشاورزان در بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تیموری در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان اظهار داشت: کشاورزان و صاحبان چاه‌های آب در صورت همکاری با شرکت توزیع برق و خاموش کردن موتور چاه خود در 31 روز متوالی و حداقل چهار ساعت اوج بار (8 تا 12 شب) و یا 11 صبح تا 15 عصر می‌توانند از پرداخت بهای صورتحساب برق مصرفی خود معاف شده و حتی از پاداش‌های درنظر گرفته شده استفاده کنند.

تیموری با اشاره به اینکه یک میلیارد و 200 میلیون نفر در جهان برق ندارند افزود: تمام مردم کشور ما در شهرها و 99 درصد جمعیت روستایی ما از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: کشور ایران با وجود داشتن یک درصد جمعیت جهان حدود 2 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند و جزو20 کشور پرمصرف جهان است.

وی مصرف برق در بخش های غیر مولد(مصرف خانگی) و تجاری را 2.5 تا چهار برابر استاندارد جهانی خواند و گفت: این نشان دهنده الگوی نامناسب انرژی در کشور است.

تیموری با تاکید بر استفاده از انرژی خورشیدی و بادی(انرژی‌های تجدیدپذیر) یادآور شد: استفاده از این انرژی‌های پاک محیط زیست را آلوده نکرده و گازهای گلخانه‌ای ایجاد نمی‌کند و به تعبیری دوست‌دار محیط زیست هستند و به آب و سوخت‌های فسیلی و گازی نیز نیاز ندارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.