جمعیت ژاپن برای هشتمین سال پیاپی کاهش یافت!

اطلاعات منتشر شده از جانب دولت ژاپن نشان می‌دهد نرخ کاهش جمعیت این کشور در سال 2017 رکوردشکن شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، اطلاعات منتشر شده از جانب دولت ژاپن نشان می‌دهد نرخ رشد جمعیت این کشور، بدون احتساب اتباع خارجی ساکن در آن، در ابتدای سال جاری میلادی برای نخستین بار از سال 1968 به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

این اطلاعات که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‎‌دهد جمعیت ژاپن در روز 1 ژانویه 2017، نسبت به سال گذشته 308 هزار و 84 نفر کاهش یافته و به 125 میلیون و 583 هزار و 656 نفر رسیده است. به این ترتیب، جمعیت این کشور برای هشتمین سال متوالی کاهش یافته است.

همچنین، گزارش جدید نشان می‌دهد میزان زاد و ولد در ژاپن نسبت به سال گذشته 2.9 درصد کاهش یافته است. این کمترین تعداد تولد در این کشور از سال 1974 بوده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد افراد مسن‌تر از 65 سال در ژاپن، 27.2 درصد جمعیت کل این کشور را تشکیل می‌دهند که این بالاترین سطح خود تاکنون بوده است. نسبت تعداد افراد 14 سال و جوانتر در این کشور 12.7 اعلام شده است که رکورد پایین‌ترین سطح خود را شکسته است.

با این‌حال، این اطلاعات نشان می‌دهد تعداد اتباع خارجی ساکن در ژاپن با 6.9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته میلادی، به 2 میلیون و 323 هزار و 428 نفر رسیده است.

ژاپن سال‌ها در برابر پذیرش مهاجران مقاوت کرده است. در حالی که جمعیت ژاپن رو به پیری می‌گذارد و نیروی کار در این کشور روز به روز کاهش می‌یابد، بسیاری از شهروندان ژاپنی به وحدت فرهنگی و قومی خود می‌بالند.

اما به تازگی دولت این کشور تلاش‌ها برای جذب دانشجویان و کارگران ماهر از کشورهای خارجی را افزایش داده است.

این گزارش نشان می‌‎دهد جمعیت ژاپن با احتساب مهاجران خارجی، با 0.1 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به 127 میلیون و 907 هزار و 86 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار