نقشه استان مازندران+ جاذبه‌های گردشگری مازندران و نقشه گوگل استان مازندران

نقشه استان مازندران گویای قرارگیری این استان در میان پرجمعیت‌ترین مناطق کشورمان از لحاظ تراکم جمعیتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با نگاهی به نقشه استان مازندران متوجه می‌شویم که این استان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق کشورمان از لحاظ تراکم جمعیتی است. استان مازندران با مرکزیت ساری در شمال ایران واقع شده و با استان‌های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان هم‌مرز است.

استان مازندران با مساحتی بالغ بر ۲۳۷۵۶۴ کیلومتر مربع جمعیتی برابر با ۳۰۷۳۹۴۳ نفر را در خود جای داده و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این استان از ۲۲ شهرستان تشکیل شده که از آن میان می‌توان به آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، نور، نوشهر، ساری، سوادکوه، گلوگاه، قائم‌شهر، جویبار، چالوس، تنکابن و رامسر اشاره کرد؛ بنابراین گزارش، استان مازندران آب و هوای معتدل مرطوب و کوهستانی دارد و از رود‌های آن می‌توان از هزار، بابلرود، رودچالوس، تالار، تجن و چشمه کلیله نام برد. این استان چشمه‌های آب معدنی زیادی، چون چشمه آب معدنی آزرود (آرزو)، چشمه‌های آب آسک، لاهیجان، آملو و استراباکو را در خود جای داده است. این چشمه‌های آب معدنی از جاذبه‌های گردشگری این استان به حساب می‌آیند.

 

نقشه استان مازندران

 

 

نام استان مازندران با عناوین طبرستان، تبرستان، تپورستان و تپوران در اسناد تاریخی موجود آورده شده و این استان به گواه تاریخ از لحاط تمدن شهری قدمتی ۶ هزار ساله دارد البته در کشفیات دانشمندان از غار‌های هوتو و کمربند مشخص شد که انسان‌ها در ۷۵ هزار سال قبل در اطراف این غار‌ها زندگی می‌کردند.

 

نقشه استان مازندران


شایان ذکر است؛ نیما یوشیج، بهداد سلیمی، امامعلی حبیبی، هادی نوروزی، رضا یزدانی، خسرو سینایی، سید عبدالحسین مختاباد، بنیامین بهادری، مصطفی زمانی، شهاب حسینی، مجید اخشابی، غلامحسین بنان، کامبیز دیرباز، عبدالله موحد، احمد کشوری، علی‌اکبر شیرودی، شیخ فضل‌الله نوری، علی لاریجانی، صادق لاریجانی، شیخ طبرسی، داوود رشیدی، سلمان هراتی، نوشاد عالمیان و حسن رنگرز از مشاهیر استان مازندران به شمار می‌آیند. از جاذبه‌های گردشگری این استان می‌توان به باغ عباس‌آباد، گوهرتپه، پل معلق بابلسر، پل دوازده‌چشمه، برج رسکت، سد شیاده، غار اسپهبد خورشید، مجموعه تاریخی فرح‌آباد، خانه شهریاری، خانه نیما یوشیج، خانه کلبادی، برج لاجیم، پل ورسک، غار‌های هوتو و کمربند، پلور، دوهزار و قلعه فرنگیس اشاره کرد.

 

نقشه استان مازندران


باداب سورت، دماوند، غار دانیال، آبشار یخی، آبشار آب‌پری، آبشار گزو، دریاچه ولشت، دریاچه شورمست، سد و دریاچه الیمالات، دشت ناز، جواهرده، شبه‌جزیره میانکاله، آبشار لفور، پارک طلایی و دریاچه چورت نیز از جاذبه‌های طبیعی استان مازندران به حساب می‌آیند. از موزه‌های این استان نیز می‌توان از موزه تاریخ و مردم‌شناسی شهر بابل، موزه تاریخ شهر ساری، موزه تاریخ آمل، موزه تماشاگه خزر چالوس، موزه کندلوس نوشهر و موزه خشکه‌داران نام برد.

 

نقشه استان مازندران


متروی استان مازندران


محسن نریمان، نماینده بابل و نایب‌رئیس کمیسیون عمران هشتمین مجلس شورای اسلامی و عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده آمل در سال‌های اخیر پیشنهاد احداث خط متروی تهران-شمال را ارائه کردند و بر لزوم احداث سریع این خط مترو تأکید داشتند. آن‌ها لزوم کاهش تردد و ترافیک جاده‌های منتهی به شمال را از دلایل ارائه پیشنهاد احداث خط متروی تهران-شمال دانستند.

خاطرنشان می‌شود در حال حاضر خبری در خصوص وضعیت قعلی این مترو در دست نیست و گویی این پیشنهاد هنوز اجرایی نشده است.


نقشه گوگل استان مازندران

 

نقشه استان مازندران

 


انتهای پیام/

نقشه استان مازندران و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام بزرگوار دریای خزر نه مازندران، خزر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
لطفا بخش میانکاله مربوط به گلستان را برای مازندران نیارید.
حتی به تقسیم بندی های رسمی کشور هم احترام نمی گذارید
Iran (Islamic Republic of)
رستا اصغری
۰۰:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من توی شمال ساری قائمشهر درس میخونم بسیار جای عالی .
برای رشته دندان پزشکی .
گناباد زندگی میکردم .
البته دختر عمم هم اونجا هست .
اون رشته زبان رو میخونه .
با تشکر .❤❤❤
Germany
ستایش
۱۷:۱۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
شهرستان مازندران خیلی ما خوشمون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل گرمابی
۲۰:۵۵ ۱۷ دی ۱۳۹۶
طبیعت زیبای مازندارن را از دست ندید واقعا عظمت افرینش را به چشم خواهید دید بخصوص وقتی هفت ابشار می رید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
رودخانه تلار درسته.تالار غلطه.تلار از دو بخش تشکیل میشه،تل+آر به معنی آب گل آلود که به زبان تبری هست
Iran (Islamic Republic of)
lili
۱۴:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
که مازندران شهر ما یاد باد
همیشه بر و بومش آباد باد
آخرین اخبار