امین‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واحد درسی حقوق شهروندی بصورت اجباری- اختیاری در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی بصورت اجباری- اختیاری واحد درسی حقوق شهروندی را اخذ می‌کنند.

واحد درسی حقوق شهروندی بصورت اجباری- اختیاری در دانشگاه‌ها ارائه می‌شودالهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تدریس حقوق شهروندی در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: درخواست 2 واحد آموزش حقوق شهروندی به دانشجویان مقطع کارشناسی را ارائه کردیم.

وی افزود: وزارت علوم درسی را با عنوان مهارت زندگی به دانشجویان ارائه می‌دهد، همچنین این واحد براساس واحد درسی حقوق شهروندی تدریس خواهد شد.

امین‌زاده با بیان اینکه این واحدها با پیشنهاد وزارت علوم به دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، ادامه داد: دانشجویان بصورت اجباری- اختیاری واحد درسی حقوق شهروندی را اخذ می‌کنند به این معنا که این واحدها از سوی دانشگاه‌ها اجباری و جزء دروس اختیاری محسوب می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: حق الناس و حقوق شهروندی در کلام امام علی(ع)، صحیفه سجادیه و نحوه رعایت حقوق شهروندی میان مردم از جمله مسائلی بوده که تصور می‌کنیم برای دانشجویان مطالب ارزشمندی است که می‌تواند برای آینده تحصیلی، زندگی و کاری آنها تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به تبدیل برخی مواد حقوق شهروندی به لایحه اضافه کرد: این موضوع در دست بررسی است و در حال حاضر مشغول پیدا کردن قوانین موجود و پشتیبان این حقوق هستیم تا بتوانیم خلاهای قانونی در این زمینه را شناسایی و برطرف کنیم.


انتهای پیام/

تدوین لایحه حقوق شهروندی در دست بررسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۹ تير ۱۳۹۶
آیا از سازمان یونسکو اجازه گرفته اند؟
آخه یک وقتی مسئولین یونسکو فکرنکنند دولت مردان ایران بی فرهنگ هستند
آخرین اخبار