باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

طلاق عاطفی؛ زندگی خاموش/ کودکان نخستین قربانی جنگ سرد والدین

طلاق عاطفی به معنای آن است که زوجین پس از ده ساعت دوری ،هنگامی که یکدیگر را می بینند، حرفی برای گفتن ندارند و در واقع با هم غریبه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انسان‌ها به تعامل نياز دارند و اساسا انسان موجودی تعاملی آفريده شده است و وقتی به مرحله ای از زندگی می رسد نیاز به شریک زندگی دارد که اين نياز جز با ازدواج كردن محقق نخواهد شد. ازدواج امری است كه در همه اديان الهی سفارش شده و تمام پيامبران انسان‌ها را به آن تشويق كرده‌اند.

اما گاهی انتخاب‌های نادرست در ازدواج باعث گرفتن تصميمی غلط می‌شود كه تبعات جبران‌ناپذيری برای تمام اعضای خانواده ازجمله زوجين و فرزندان و حتی بستگان دور و نزديك آنها دارد.

طلاق عاطفی، پایان یک زندگی عاشقانه 

طلاق عاطفی به معنای آن است که زوجین روزانه پس از ده ساعت دوری از یکدیگر هنگامی که در پایان روز یکدیگر را می بینند ،حرفی برای گفتن ندارند و در واقع با یکدیگر غریبه هستند.

طلاق عاطفی به سردی رابطه میان زن و شوهر گفته می‌شود،در واقع در این رابطه ضعف ارتباط عاطفی زن و شوهر منجر به سردی تمامی روابط زوجین می شود.

وجود این مشکل در یک رابطه باعث بی‌مهری و کم شدن انرژی مثبت در خانواده می‌شود، زوج‌ها در بیگانگی دنیای یکدیگر گم شده‌اند و فقط در یک خانه با هم زندگی می کنند این افراد با فاصله‌ای که از لحاظ روحی و جسمی با یکدیگر دارند، خط قرمزهایی را برای هم مشخص می کنند و هر یک در خلوت خود دیگری را متهم می‌کند.

طلاق عاطفی؛ پديده‌ای به مراتب مخرب‌تر از طلاق قانونی

درک نکردن صحیح از رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی ،دست به دست هم می‌دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج‌ها رقم بزند.

متاسفانه هیچ آمار دقیقی از میزان  طلاق عاطفی در دست نیست،ولی می‌توان به جرات گفت آمار طلاق عاطفی در کشورما از طلاق قانونی بیشتر است در این مطلب شما را با علل و عوامل طلاق عاطفی، نشانه‌های آن و راهکارهایی برای رهایی از آن آشنا می‌کنیم.

 در خانواده‌‌ای كه دچار طلاق عاطفی شده است افراد نسبت به خانه خود حسی که باید داشته باشند را ندارند. همه افراد خانواده به هر نحوی می‌خواهند زمان کمتری را در خانه سپری کنند، شور و نشاط در خانه حاکم نیست که این جو همه را فراری می‌دهد. بچه‌ها در این خانه هیچ حس امنیت و آرامشی ندارند و بیشتر تمایل دارند وقت خود را بیرون از خانه و با دوستان خود سپری کنند، و متاسفانه این بچه‌ها تمایل به استفاده از موادمخدر، ارتباط‌های ناسالم و نامشروع و انجام کارهای خلاف و غیرعرف نشان می‌دهند و هم به خود و هم به جامعه آسیب وارد می‌کنند و برخی نیز دچار افسردگی می‌شوند و مسلما چنین بچه‌هایی برای آینده خود و تشکیل یک زندگی جدید هیچ الگوی مناسبی ندارند و شاید آن‌ها نیز در آینده دچار مشکل پدرومادرهای خود بشوند.

 طلاق عاطفی معمولا از شکایت و گله‌گذاری زوج‌ها نسبت به هم شروع می‌شود، به نیازها و خواسته‌های یکدیگر اهمیت نمی دهند که این مرحله آغازی برای طلاق عاطفی است.در مرحله بعد نزاع زناشویی رخ می‌دهد انتظاراتی که قبلا به آرامی مطرح می‌شد حالا با صدای بلند و داد و بیداد بیان می‌شود و آرامش نسبی جای خود را به خشم می‌دهد،خشمی که خود را به شکل‌های گوناگون نشان می‌دهد.

 

طلاق عاطفی؛ پديده‌ای به مراتب مخرب‌تر از طلاق قانونی

 نشانه‌های طلاق عاطفی چيست؟

1. کاهش چشمگیر وقت گذاشتن برای یکدیگر.

2. کاهش وابستگی‌ به یکدیگر

3. افزایش سرگرمی‌های برون زناشویی و تمرکز بر مسائل بیرون از خانواده

4. فاش شدن رازها و اشتباهات همسران در بیرون از خانواده 

5. عدم استفاده از راهبردهای حل مسئله

6. کاهش میزان ارتباط کلامی، که منجر به از دست دادن روابط عاطفی و وفاداری و زمینه ساز روابط فرا زناشویی خواهد شد

7. عدم اعتماد همسران به یکدیگر در حل مشکلات و یاس و نامیدی در حل مسائل. که منجر به ادامه مشاجره در خانواده می‌شود

8. وقت گذاشتن بیش از اندازه برای فرزندان و غافل شدن از روابط بهینه زناشويی

 9. به رخ کشیدن اشتباهات،  مسائل کوچک و سرزنش کردن یکدیگر

10.  پرداختن به مسائل گذشته به جای اندیشیدن به مسائل پیش رو

11. کاهش شور و هیجان در زندگی

12. پرداختن به شبکه‌های اجتماعی ، اینترنت ، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون به جای صرف وقت برای یکدیگر

13. عدم پذیرش مشکل یا ماندن در وضعیت سکوت که منجر به تشکیل ائتلافی علیه همسر می‌شود.

طلاق عاطفی؛ پديده‌ای به مراتب مخرب‌تر از طلاق قانونی

در این شرایط بهتر است که زوجین هر موضوع کوچکی را بهانه ای برای صحبت با یکدیگر قرار بدهند تا از طریق گفتگو و تبادل نظر وقت بیشتری را با یکدیگر بگذرانند. توصیه می شود که زوجین برای پیشگیری از طلاق عاطفی درباره نیازها و انتظارات خود با یکدیگر صحبت کنند، چرا که آشنایی با نیاز همسر و برآورده کردن آن تاثیر زیادی در کاهش مشکلات و افزایش آرامش در زندگی آنها دارد.

طلاق عاطفی آثار مخربی بر فرزندان دارد، به طوری که برخی از آنها رفتارهای هیجانی از خود نشان می‌دهند. سردی روابط والدین و حضور خنثی در کنار یکدیگر بر ویژگی‌هایی چون اضطراب،‌ گوشه‌نشینی، پرخاشگری، بهانه‌جویی، انتقام جویی، بی‌رحمی، غمگین بودن، زودرنجی، نزاع و درگیری، بدخوابی، بی‌اشتهایی،‌ بیزاری از زندگی، شک و دودلی و احساس بیماری در کودکان اثر فزاینده ای دارد.

زن و مردی كه دچار طلاق عاطفی می‌شوند،آسیب‌های زیادی می‌بینند. در حالی كه اگر جدایی‌ آنها رسمی بود، این امكان وجود داشت هر كدام با فرد دیگری شروعی دوباره و منطقی داشته باشند.

آنها به​ خاطر منع شرعی و قانونی و اجتماعی ممكن است كه خطا نكنند اما دنیای پر از تنهایی، نبود یك همدم، دوست نداشتن و دوست داشته نشدن،هر​كدام می‌تواند از نظر روحی برای‌ آنها بسیار تخریب‌كننده باشد.

متاسفانه برخی زوجین پس از طلاق عاطفی به سمت روابط خارج از خانه روی می‌آورند كه این روابط می‌تواند از چت روم‌ها تا ارتباط با همكاران را شامل شود،جامعه‌ای كه در آن زنان و مردان نیازهایشان را این گونه برطرف كنند، سرشار از بی‌اعتمادی، بیماری، فساد و ناامنی خواهد بود. طلاق عاطفی زنگ خطری است كه همه باید آن را جدی بگیرند.

طلاق عاطفی؛ پديده‌ای به مراتب مخرب‌تر از طلاق قانونی

 شاه‌كليد جلوگيری از طلاق عاطفی چيست؟

زوج‌ها باید دست از تلاش برای تغییر دادن یكدیگر بردارند، انسان‌ها را نمی‌شود تغییر داد بلكه باید اولویت‌های خودمان را تغییر دهیم. زوج‌ها در مشاجره نباید دنبال مقصر بگردند، اینجا نه كسی قاضی است نه وكیل بلكه باید به دنبال آن باشند كه هركسی چقدر در حل مساله سهم دارد. انعطاف‌پذیر و واقع‌گرا باشند. 

 

انتهای پيام/

 

طلاق عاطفی؛ زندگی زیر یک سقف اما دور از هم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۰:۲۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
در سن 19سالگی ازدواج کردم و دارای دو دختر و یک پسر هستم که هر سه ازدواج کرده اند و سعی کردم برای فرزندانم امکانات مادی و معنوی را مهیا کنم که در زندگی هیچ کم و کسری نداشته باشند که در این راه موفق شدم اما در طول این زمان با همسرم همیشه اختلاف داشته و هنوز که با هم هستیم اختلاف داریم و تنها معیار ادامه زندگی با همسرم همین فرزندانم بودند این در حالی است که وضعیت مالیم خوب است اهل هیچ خلافی نیستم اما چند سالی در اول ها ازدواج عاشق پیشه بودم و این روی زندگی مشترکمان اثر گذشت همیشه همسرم گذشته را به رخ
م می کشد . بگذارید یک واقعیت را با شما در میان بگذارم هیچ زوجی در طول زمان اخلاقش عوض نخواهد شد . من که مردی سر به زیر و مهربان شدم هنوز هم همسرم مرا به چشم یک خیانت کار نگاه می کند . موندم امروز که 55سال عمر دارم و بچه هام زندگی خودشان را دارند از همسرم جدا شوم یا اینکه همین درد را تحمل کنم تا زندگیم سر آید ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
شوهرم یکساله من رو طلاق عاطفی داده و هردچه التماس میکنم برای بچه فایدهدنداره و کلا داره آزارمون میده همه جوره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
من خودم سنتی ازدواج کردم ولی بعد از ازدواج فهمیدم به همسرم هیچ حسی ندارم سعی کردم با مشاوره بهترش کنم ولی نشد ولی خداروشکر تونستم دوران عقد طلاق بگیرم و هر دومون راحت شدیم. سعی کنید موقع ازدواج عقل و دل رو همراه کنید، این که فقط عقل طرف رو قبول کنه کافی نیست، حرف اول رو عقل میزنه ولی حرف آخر رو دل باید بزنه
Russian Federation
افسوس
۰۴:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من هم فرزند طلاق عاطفی بودم ،هم الان با همسرم طلاق عاطفی گرفتیم ..خیلی سخته..انگارسرنوشتم به طلاق عاطفی گره خورده..کاش کاش میمردم ولی افسوس...
Iran (Islamic Republic of)
بچه طلاق عاطفی
۰۲:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
من وقتی بچه بودم به خاطر دعوا های پدر ومادرم همیشه فکر میکردم دیگه این سری طلاق میگیرن خیلی ناراحت میشدم پتوی تنهایی شب گریه میکردم همیشه مامانم میگفت به خاطر تو داداشت طلاق نگرفته من الان ۳۱سالمه ولی کلا حال مامان ‌بابام خوب نبوده مامانم خیلی واسه زندگی مون زحمت کشده ولی پدر هیچ وقت قدر شو ندونسته با وجود اینکه ازدواج کردم حالم بده دوست ندارم برم خونه بابا ومامان ترجیح میدم خونه تنها باشم برعکس پدر شوهرم همیشه احترام مادر شوهرم و داره وهر روز جاری هام میرن خونه مادرشون اگه نرن افسرده میشن بر عکس من اکثر موقع ها موقع برگشت حالم گرفته با عذاب وجدان ‌ناراحتی برمیگردم ونمیشه کاری هم کرد جز گریه به دور از چشم همسر
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۲۱:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
شوهر من از همون اول ازم طلاق عاطفی گرفت
از همون سال و ماه اول زندگی مشترک
مدام تحقیر و تمسخر
بارها بهش میگفتم تو که نیازی ب زن نداری چرا ازدواج کردی؟
من ازدواج کردم ک از تنهایی دربیام حالا که بدتر شده!
خیلی سازش کردم و نشد
دیگه نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۸
منم سه ساله با خانومم چنین حسی داریم نمیدونم من هرچه قدر محبت میکنم هرچی بگه گوش میکنم ولی خانومم یه حرفی میزنم برمیگرده میگه الان زنگ میزنم بابام بیاد منوببره نمیخواد بشینم دیگه این شده زندگیه ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
منم طلاق عاطفی گرفتم شش ماههه حالم از این زندگی بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
یلدا2020
۱۲:۲۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سه ساله زندگی من شده عیبی نداره درست میشه
ولی دریغ از درست شدن
همه چیز رو پاش دادم همه سرمایمو
آخرش هم این شد ک پول تو برکت نداشت
نمیتونه بچه دار بشه و من عاشق بچه ام ولی افسوس از بی کسی و تنها شدن بعد از طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
منم طلاق عاطفی گرفتم شوهرم خیانت میکنه ...مدارک داره میزارم جلوش انکار میکنه خسته شدم ازش متتفرم از نفس کشیدنش توخونه هم متنفرم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
تورا خدا ازدواج نکنید،اگر هم ازدواج کردید یه بچه این وسط بدبخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
من هرچی از شوهرم خطا و اشتباه میدیدم و میبینم به روش نمیآوردم.اصلا. خیلی مهربونه ولی خیانت میکنه.دستش کجه.تارک الصلاه هست،چشم چرونه خیلی.ولی هیچ کدوم رو قبول نداره و همش برای هرکدوم دلیل میاره و دروغ میگه. از کارهاش خسته شدم. زندان افتاد ولی با محبت باهاش رفتار کردم و پذیراش بودم. سرکار قبلیش اخراجش کردن. من همه جوره پاش وایسادم ولی دیروز دیدم با کسی چت میکنه که.... دیگه نتونستم جلو خودم رو بگیرم و دعوا.زد همه چی رو شکوند. دوتا بچه دارم که باباشونو خیلی دوست دارن.میخواستم برم برای طلاق.ولی گفته حق نداری پات رو ازخونه بذاری بیرون. و تهدید کرده. تصنیم گرفتم طلاق عاطفی بگیرم. خیلی خسته ام. خیلی. کاشکی اینقدر دنیا کثیف نبود.
Iran (Islamic Republic of)
اناهیتا
۱۸:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
من خودم فرزند طلاق عاطفی هستم الان خودم تو زندگی مشترک با همسرم دچار طلاق عاطفی شدم تمام خاطرات خوب باهم بودنمون شده آرزو اینقدر باهم سردیم که حتی از غذا خوردن باهم فراری هستیم نه رابطه ای بینمون هست نه عشق و دوست داشتنی فقط بچمونه که مشترک بین ماهست حالم از زندگیم بهم میخوره از بیکسی نمیتونم طلاق بگیرم برم دنبال زندگیم ولی دیگه نمیتونم همسرم رو تحمل کنم ازش متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
الان دوساله من و همسرم طلاق عاطفی از هم گرفتیم ولی من به خاطر دوتا دخترام تواین زندکی موندم وروز به روز دارم آب میشم اما همسرم عین خیالش نیست چون انقد دوروبرش شلوغه که اصلا مایادش نمی افتیم هرروز با یک زن توی رستورانهاگشت وگذار....چی بگم دیگه ...ریشه این طلاقهای عاطفی خیانت خیانت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بی نام
۰۱:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
من یه دختر ۲۰ ساله ام بدترین زندگی و دارم و پدر مادرم طلاق عاطفی گرفتن میگن ب خاطر تو و برادرت داریم زندگی میکنیم فک میکنم این بدترین و زجر اورترین جمله ای که یه بچه میتونه از خونوادش بشنوه جو خوبی نیس تو خونمون در کل روز ب زور حرفامون ب ۴تا کلمه برسه .ارزو میکنم هیچ کس این حسو تجربه نکنه‌ارامش و عشق بزرگترین نعمت زندگیه.چون خودم تبدیل شدم ب ی ادم حساس و زودرنج و افسرده ک از همه چی زده شده و ارزوی مرگ میکنه چون دلخوشی نداره.
Sweden
گمنام
۱۳:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
منم درگیر این مشکل هستم ولی به دلیل اینگه پشتوانه ای ندارم و. نمیخام دخترم رو از دست بدم به زور. دارم زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
من یک فرزند طلاق عاطفی هستم. زندگی خیلی بدی دارم. هر روز برام جهنم بود و هیچ راهی برای رهایی نبود. الان هم انقدر اسیب روحی روانی دیدم که افسرده و خونه نشین هستم. با اینکه تحصیل کرده هستم. خوش قیافه. اما اعصاب هیچ چیزی رو ندارم.
بارها ارزو میکردم کاش پدر و مادرم از هم جدا میشدن اما تو این برزخ نبودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
من ۱۶ سال هست که ازدواج کردم و ۱۵ ساله به هر دری میزنم تا از شوهرم جدا بشم ‌.شرایط فرهنگی خانواده ام و اینکه شوهرم از شرابط زندگی مزخرفمون راضی هست باعث شده نه تنها نتونم طلاق بگیرم که هزار تا درد و مریضی هم به جونم افتاده.برای اینکه بتونم با این مساله کنار بیام، دوستای متفاوت ، سرگمی های شخصی و ادامه تحصیل رو انتخاب کردم. البته هیچکدوم جای همسر رو نمیگیره. گاهی اوقات فکر میکنم بهش خیانت کنم.شخصیتم این اجاره رو نمیده .گاهی اصلا نمیتونم تحملش کنم.متاسفانه تو ایران وقتی ازدواج میکنی و مرتکب یه اشتباه میشی ، راهی جز تحمل نداری ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
منم همین الان تصمیم گرفتم طلاق عاطفی بگیرم دیگه بسه هرچی به رو نیاوردن و تحمل کردن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
جان هرکس که دوست دارید هیچ وقت ازدواج نکنید؛ ازدواج دروازه بدبختی آدمهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
زندگی مشترک رامقدس بدانیدهرچقدرهم سازش نداشته باشیدبایدوبایددنبال راه حل باشیداگربعضی زندگی ها خراب است تعمیرلازم داردنه ماندن درزندگی دست وپازدن .زحمت داردوآگاهی وتوکل برخدا
Netherlands
هادی
۱۵:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چهار سال قبل با دختری ازدواج کردم که به قول خودش عاشق من شده بود و چشمش را روی همه کم و کسری های من بسته بود.. حالا بعد از چهار سال عشق و عاشقی یادش رفته و روزی نیست که به خاطر پول و مال تحقیرم نکنه.. روزی نیست که دعوا راه نیاندازه و به خانواده ام فحش های ناسزا نده.. دست بزن داره... هر روز دارم میگم چه کاری کردم. اگه هنوز ازدواج نکردین شما را به خدا از سر عشق و عاشقی ازدواج نکنین.. بدبخت میشین...
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۱:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
منم ی خودم دچار طلاق عاطفی شدم
ولی به خاطر دوتا دخترانم تحمل میکنم تمامی سختی ها رو
مشاوره رفتم گفتن طلاق بگیر ولی به خاطر آینده این بچه ها تحمل کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من خودمم از همين بچه هام غصه مي خورم اما چي كار كنم ديگه مشكل از جايي شروع مي شه كه هيچ كس هم پدر و مادر و هم اعضاي ديگه خانواده تو رو درك نمي كنن نمي فهمن كه اگه رفتار ما تغيير مي كنه فقط به خاطر اوناس هيچ وقت من و أمثال من رو هيشكي درك نمي كنه من هيچ علاقه اي به ادامه زندگيم ندارم و فقط مجبوري زندگي مي كنم آخه ازدواج نكنين بهتر از اينه كه اينجوري شين بعدشم بچه بيارين بدبختش كنين
France
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۷
ای کاش میشد همه چیز به نقطه اول برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۹:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۷
ازوقتی که ازدواج کردم تنهاشدم ،غرورم شکست،۵ساله منم وافسردگی که زجرم میده به قول گفتنی باسیلی صورتم وسرخ می کنم. قبل ازدواج شعارهای زیبایی اززندگی مشترک شنیده بودم مثل خیلی های دیگه شعارزده شدم برخی مردها حاظرن به خاطرهوسهای جنسی خودزندگی خیلی هاروبه بادبدن فرقی هم براشون نداره زنشون باشه یابچه هاشون.قراربوده تکیه گاه خانوادشون باشن امنیت وآرامش روبرای خانوادشون به وجودبیارن اما....
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
منم مبتلا به طلاق عاطفی هستم ولی بخلطر بچه هام صبورم اونهایی که توی زندگیمن میگن ما بودیم با شرایط تو دهتاا بچه هم داشتیم جدا میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
من فرزند طلاق عاطفی هستم و رابطه بد پدرو مادرم باعث شده الان تو 26 سالگی ترس عجیبی از ازدواج داشته باشم جدا از اثرات مخربی که تو روح و روان من و خواهرام گذاشته. این نصیحتو از من داشته باش بچه های طلاق عاطفی آرزو دارن کاش پدر و مادرشون جدا میشدن تا آرامش بیشتری هرکدوم از افراد داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من زن وشوهر خیلی راحت میتونند با همارتباط نزدیکی داشته باشند . فقط باید کمی غرور ومنیتشون رو کنار بزارند . آنوقت یواش یواش آرامش وحس خوشبختی سراغشون میاد. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
مردم برای مسایل و مشکلات اجتماعی حال نظر دادن ندارن ولی اگه حرف داعش باشه بیا و ببین که ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ب بنظرمن ادم اگ6 پنجاه ساله هم ازدواج کنه بهتره تا یه ازدواج اجباری کنه ک زندگیش باشوهرش سرد باشه ازدواجی که ازروی اجبار ونداشتن تفاهم باشه مشخصه ک اینجوری میشه یا ادم اصلا ازدواج نکنه یا اگه ازدواج کنه باید خودشووهمسرش تفاهم علاقه باشه وزن زندگی هم باشه خلاصه ازدواج ودست کم نگیرید
-
lpln
۱۱:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
اختلافات الکی همش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من وقتی پای بچه در میونه پدر و مادرا اگه به قیمت مرگشونم بشه باس هر جور شده با هم بسازن
-
مانی
۱۶:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
منه بدبخت ک دارم همینکارو میکنم...بله درسته کاملا...آدم خودش وآرزوهاش نابود بشه بهتر ازینه که بچه ش رو ومیوه وجودش رو بخاطر خوشگذرونی خودش نابود کنه...وبا طلاق، اونو از داشتنِ همزمان پدرومادر(حتی از جنسِ بدش)محروم بکنه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
منم دقیقا همینکارو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
AMIR
۲۱:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
من و خانمم همین تصمیمو گرفتیم. با یه پسر سه ساله معصوم بهم خیانت کرد.
سه روز پیش طلاف عاطفی گرفتیم.
ازدواج نکنید
France
تنها
۱۲:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من هفت ساله تحمل میکنم ۲۵ سالمه الان یه بچه هم دارمانقد ریختم تو خودم دیگه به سرطان مبتلا شدم چون خانواده ام پشتم نبود طلاق بگیرم واقعا مردن بهتر از این زندگی های سردو بی احساسه
آخرین اخبار