رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در دومین سالگرد اجرای برجام، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، در دومین سالگرد دستیابی به توافق هسته‌ای ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه نانسی پلوسی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گروه ۱+۵ و ایران، با مطرح شدن ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان، در اظهاراتی مغرضانه آمده است: «دو سال پیش، آمریکا به همپیمانان ما در گروه ۱+۵ پیوست تا به برنامه جامع اقدام مشترک دست یابد؛ توافق مهمی که مانع از «دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای» شد و (جهان را برای) مردم آمریکا و همپیمانان ما را امن‌تر کرد.

به لطف تلاش‌های رئیس جمهور اوباما و کار بی‌وقفه دانشمندان، دیپمات‌ها، مقامات نظامی و دیگر سران کشور‌ها از سراسر جهان، تهدید قریب‌الوقوع و فاجعه‌بار یک «ایران مسلح به سلاح هسته‌ای» از روی میز برداشته شد، بدون آنکه حتی یک تیر شلیک شود.

این توافقنامه بر اساس راستی‌آزمایی است نه اعتماد و آمریکا در مقابل هرگونه نقض احتمالی آن هوشیار است. کشور ما هیچ گونه توهمی در ارتباط با رژیم ایران ندارد و دموکرات‌ها به تضمین این موضوع متعهد هستند که ایران به سبب تداوم روند «حمایت خود از تروریسم و نقض فراوان حقوق بشر» پاسخ‌گو خواهد بود.

برجام یک آزمون قدرتمند برای قدرت دیپلماسی آمریکا و رهبری در جهان است. با این حال، دولت ترامپ همچنان نشان می‌دهد که رویکردی در ارتباط با نقش حیاتی که آمریکا در جهان ایفا می‌کند، ندارد از خارج شدن از تواققنامه اقلیمی پاریس گرفته تا توهین به همپیمانان ما در ناتو و نزدیک شدن به دیکتاتورهایی همانند پوتین. با گذشت شش ماه از آغاز کار دولت او، کاخ سفید هنوز نقش جدی رهبری جهانی ایفاء نکرده است.»

انتهای پیام/

گزافه‌گویی پلوسی: با برجام تهدید فاجعه‌بار یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای از روی میز برداشته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار