واعظی :

توجه دولت به توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه ICT است

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: دولت توجه ویژه ای برای توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه ICT دارد.

توجه دولت به توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه ICT استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در افتتاح پروژه‌های شرکت صبانت در حوزه ICT گفت: نگاه امروز وزارت ارتباطات تولید محتوای فاخر و اپلیکیشن‌های مفید برای مردم است تا دیگر به نرم افزارهای خارجی مراجعه نکنند، در حوزه ICT توانمندسازی بخش‌های مختلف، ایجاد اشتغال، کاهش ترافیک در کلان‌شهرها، توجه به حفظ محیط زیست، تسریع در امور مردم و دولت الکترونیک مدنظر است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کرده و در این حوزه موانع برطرف شود، اظهار داشت: دولت باید راه را برای بخش خصوصی هموار کند و آنچه در دولت به آن عمل می‌شود بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، نگاه ایشان به فضای مجازی نگاه فرصت و تهدید است و اعتقاد دارند باید فرصت‌ها گسترش یابد و تهدیدها با آگاهی بخشی و برنامه ریزی کاهش پیدا کند که اینها از اهداف دولت است.

وزیر ارتباطات همچنین به نام‌گذاری امسال اشاره و اعلام کرد: تولید اپلیکیشن‌ها، نرم افزار، سخت افزار، تولید محتوا و ...  اقتدار ما را در داخل کشور افزایش می دهد.

شبکه ملی اطلاعات موضوع بعدی سخنان واعظی بود و وی در این خصوص گفت: بیش از دو سال همه توانایی‌ها صرف فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای شبکه ملی اطلاعات بود، شبکه‌های مربوطه گسترش یافت و زیرساخت‌های فیزیکی شبکه نیز بوجود آمد، امروز باید تمرکز بر روی موضوعاتی باشد که در بستر شبکه ملی شکل می‌گیرد، این موضوعات تنها در حیطه وظایف وزارت ارتباطات نیست و همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط باید ورود کنند.

وی با تاکید بر اقتصادی کردن فعالیت‌ها در فضای مجازی، حفظ حریم خصوصی و افزایش امنیت در این فضا، تصریح کرد: بسیاری از مسائل باید در شبکه‌های اجتماعی رعایت شود، محتوایی که مغایر با فرهنگ ایرانی و اعتقادات دینی است باید پیگیری شود، ما به دنبال دنیای مجازی پاک هستیم و باید از فرصت‌های موجود فضای مجازی استفاده درست داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد برخی منتقدان اشاره کرد و گفت: برخی در کشور هنوز تفکر چند دهه گذشته را دارند، در دنیا کارایی ICT تغییر کرده است و تنها به واگذاری تلفن محدود نمی‌شود.

واعظی تاکید کرد: یکی از شرکت‌های داخلی در این حوزه اعلام کرده است 120 هزار اپلیکیشن ایرانی فعال دارد، 23 هزار اپلیکیشن نویس در ایران فعالیت می کنند و خوشبختانه تولید محتوا جایگاه پیدا کرده است.

انتهای پیام/

وظیفه دولت بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار