بیگلر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

واردات یک و نیم میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی به کشور

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از واردات یک و نیم میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی به کشور خبر داد.

واردات یک و نیم میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی به کشورمحمود بیگلر مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ایران برای تنظیم بازار داخل کشور و رفع احتیاجات علاوه بر تولید داخل در حوزه تجهیزات پزشکی با کشور‌های مختلف همکاری و تعامل خوبی داشته که واردات تجهیزات پزشکی در حوزه هایتکت انجام می شود.

وی بیان کرد: تولید تجهیزات پزشکی به وسیله شرکت‌های داخلی به منظور تامین نیاز‌های بیمارستان ها به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار انجام می‌شود و یک و نیم میلیون دلار نیز برای واردات تجهیزات پزشکی به کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: صنعت هایتکت متاسفانه تا به امروز در کشور شکل نگرفته و من امیدوارم هر چه سریعتر خط تولید این صنعت در کشور راه اندازی شده تا  به نیاز‌های این حوزه پاسخ داده شود. 

وی تاکید کرد: برای ایجاد رقابت در بین شرکت‌های داخلی تولید کننده تجهیزات پزشکی به واردات این لوازم به میزان ۱۰ درصد مجوز داده شده است اما به طور کلی با تصویب سیاست‌های مختلف سعی در انتقال تکنولوژی به کشور کرده تا بار هزینه‌های سلامت کاهش پیدا کند.

بیگر با بیان اینکه بخش عمده نیاز‌ها از طریق سیستم‌های داخل و واردات تجهیز می‌شود، تصریح کرد: نوسازی تجهیزات پزشکی باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته و ۳۰ درصد آن‌ها در لوازم نیازمند بازسازی است تا منابع مالی آن به تصویب نرسد این کار در کشور انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

 لزوم توجه به «صنعت هایتکت» در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.