سنندجی در سیصد و شصتمین جلسه شورا:

دولت یک دستگاه اتوبوس از سال 89 به پایتخت نداده است

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی گفت: از سال 89 تا کنون یک دستگاه اتوبوس از دولت نگرفته ایم اما شهرداری با توجه به عدم پرداخت سهم دولت تعدادی اتوبوس وارد ناوگان درون شهری کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان سنندجی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی که به منظور ارائه گزارش نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در تهران در سیصدو شصتمین جلسه شورا حضور داشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توسعه مدل های حمل ونقلی در شهر، شبکه اتوبوسرانی نیز قابلیت اطمینان بیشتری پیدا کرده است اظهار داشت: جانمایی و تجهیز ایستگاهها در دستور کار قرار دارد و با اجرای سیستم زمان بندی نه تنها سبب توزیع یک نواخت سفر شده ایم بلکه تا 12 درصد نیز کاهش مصرف سوخت را شاهد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر به شاخص‌های مشتری مداری بیشتر توجه داریم به همین منظور سیستم های آنلاین اطلاع رسانی و سامانه مسیر یاب برای برنامه ریزی سفر را راه اندازی کرده‌ایم.

وی در تشریح تعداد و سن ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: برابر برنامه 5 ساله دوم باید در سال 85، 8هزارو 653 دستگاه اتوبوس داشته باشیم که در حال حاضر توانسته‌ایم تا مرز 6هزارو 227 دستگاه نگه داریم.

سنندجی خاطر نشان کرد:  از سال 89 تا کنون یک دستگاه اتوبوس هم از دولت نگرفته ایم و از سال 90 تا کنون شهرداری با توجه به عدم پرداخت سهم دولت در این حوزه تعدادی اتوبوس را وارد ناوگان درون شهری کرده است.

وی همچنین از مصوبه اخیر دولت در خصوص عدم پرداخت سهم 82.5 درصدی خرید اتوبوس اشاره کرد و افزود: در سال گذشته دولت مصوبه ای را گذرانده است در این خصوص که دیگر سهم 82.5 درصدی را پرداخت نکند در عوض شرایط پرداخت وام خرید اتوبوس بین 220 تا 350 میلیون تومان با سود 18 درصد که 10 درصد آن توسط سازنده اتوبوس و 8 درصد توسط خریدار پرداخت شود را وعده کرده است.

سنندجی در ادامه اظهارات خود افزود: در جهت عملیاتی شدن مصوبه اخیر دولت توانسته ایم قرار داد خرید 200 دستگاه اتوبوس را با بانک تجارت منعقد کنیم.

وی همچینی به اجرای مصوبه شورا در خصوص روش پیمایش مبنایی اشاره کرد و افزود: با استفاده از این روش شرکت های خصوصی اتوبوسرانی تقویت شده اند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: روش پیمایش مبنا تضمین درآمد اتوبوس است.

وی همچنین به راه اندازی خطوط برقی اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه امیدواریم که 5 خط اتوبوسرانی برقی را راه اندازی کنیم. در شرایط فعلی سه خط فعال و راه اندازی شده است.

سنندجی به جایگزینی مخازن معیوب سوخت اتوبوس ها اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه بالایی که این جایگزینی و تعمیرات دارند جا دارد که دولت این مهم را بر عهده بگیرد چراکه به استناد مصوبات هیات وزیران جایگزینی مخازن معیوب باید توسط وزارت کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/

قرار داد خرید 200 دستگاه اتوبوس را با بانک تجارت منعقد کردیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۶ تير ۱۳۹۶
چرا کرایه اتوبوس هارو گران کردند ؟؟ بعضی راننده پول میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۶
حرف هاي تكراري و ضعف مديريتي
آخرین اخبار