موسوی چلک مطرح کرد؛

آموزش سلامت جنسی به کودک، یک علم است

آموزش سلامت جنسی به کودک یک علم است و در تولید چنین علمی نباید تنها از یک دستگاه و مرجع توقع داشت.

آموزش سلامت جنسی به کودک، یک علم استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه حادثه آتنا نه اولین حادثه است و نه آخرین آن خواهد بود، اما به دلیل شرایط خاص حادثه و پرداختی که شبکه های اجتماعی به آن داشتند به یک موضوع ملی تبدیل شده است، گفت: درباره پرداخت شبکه های اجتماعی نسبت به موضوعاتی از نوع آزار جنسی کودک باید گفت به طور کلی رسانه ها در پرداخت چنین حوادثی باید از تکرار جزئیات حادثه و انتشار تصاویر مربوط به آن پرهیز کنند.

وی ادامه داد: چرا که تکرار نه تنها کمکی به حل مشکل نخواهد کرد؛ بلکه باید قبول کرد که رسانه حلال آسیب های اجتماعی نیست.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در خصوص اینکه طرح موارد کودک آزاری جنسی در جامعه منجر به آگاهی خواهد شد، افزود: این می تواند صرفا به عنوان بهانه ای برای پرداخت به کودک آزاری باشد، در خصوص حادثه آتنا و موضوعات مشابه آن که افکار عمومی را جریحه دار می کند و واکنش هایی را نیز در پی دارد ، نباید چنین واکنش هایی را تایید کرد؛ بلکه این سیستم قضایی است که تصمیم گیرنده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مجرم این حادثه نیز پدری بود دارای همسر و فرزند که قطعا هجوم مردم به منزل مسکونی او، آثار سوء ای بر فرزند و خانواده اش خواهد داشت.

موسوی چلک با بیان اینکه ما منکر آزار جنسی کودک در کشور نیستیم، گفت: اما باید به سمت آموزش خودمراقبتی در کودکان برویم، آموزش سلامت جنسی را آغاز کنیم، تلقی اینکه اصطلاح سلامت جنسی یعنی بی بند و باری است را باید کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: آموزش سلامت جنسی به کودک یک علم است و در تولید چنین علمی نباید تنها از یک دستگاه و مرجع توقع داشت.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان اظهار کرد: باید این اطلاعات در خانواده ها به موقع با زبان و روش مناسب ارائه شود و از آنجایی که جامعه به دلیل تحولات اجتماعی دچار مشکلاتی زیادی است باید سواد اجتماعی خودمان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ضرورت افزایش سواد اجتماعی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۶
اقای چلک یادتون نره در این اموزش حتما از مدلهای زنده وواقعی در کلاسهاتون استفاده کنید تا بچه ها حسابی انها را یاد بگیرند.بحث تجاوز خودش شده سیاسی کاری وان سند ننگین 2030
آخرین اخبار