معاونت اجتماعی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت؛

از برگزاری جشنواره های «تابستانه» در پایتخت تا فرهنگ سازی برای کاهش مصرف مواد دخانی در منطقه یک تهران

مهم ترین اخبار و رویدادهای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

از برگزاری جشنواره های «تابستانه» در پایتخت تا فرهنگ سازی برای کاهش مصرف مواد دخانی در منطقه یک تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت اجتماعی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی از جمله برگزاری جشنواره های «تابستانه» در پایتخت، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان دختر خوابگاهی با ایجاد مراکز شهر دخت و فرهنگ سازی برای کاهش مصرف مواد دخانی در منطقه یک بوده است.

*برگزاری جشنواره های «تابستانه» در پایتخت

مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه های ایام تابستان، اظهار داشت: برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان برنامه های  تابستان را در نظر گرفته ایم که از ۱٠ تیرماه آغاز و تا ۱۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، همچنین دو جشنواره ویژه نیز در ایام دهه کرامت و دهه ولایت تدارک دیده شده که در مناطق اجرا می شود.

وی از برپایی جشنواره دهه کرامت از اول تا ۲٠ مرداد ماه خبر داد و گفت: جشنواره دیگری نیز به مناسبت دهه ولایت در قالب ویژه برنامه های فرهنگی از اول تا ۱۸ شهریور ماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تا عید غدیر خم برگزار می شود.

*غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان دختر خوابگاهی با ایجاد مراکز شهر دخت

الهه عطایی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهار داشت: در نظر داریم براساس مخاطب سنجی در هر منطقه با توجه به وضعیت مالی، سطح فرهنگی و غیره زنان در آن منطقه برنامه ریزی‌های متفاوتی را انجام بدهیم که یکی از این اقدامات راه اندازی مراکز شهردخت است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد مراکز شهردخت فراهم سازی شرایطی مطلوب برای گذراندن و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان دختر خوابگاهی است که بدون نیاز به طی کردن مسافت و هزینه های زیاد بتوانند از امکانات رفاهی این مراکز استفاده کنند.

*فرهنگ سازی برای کاهش مصرف مواد دخانی در منطقه یک تهران

سودابه سوداگر رئيس اداره سلامت منطقه یک شهرداری تهران اظهار داشت: در راستای فرهنگ سازی کاهش مصرف مواد دخانی، اداره سلامت شهرداری منطقه يک برنامه های فرهنگی و آموزشی را در مراکز عمومی و پر تردد شمال تهران به منظور آگاه سازی شهروندان نسبت به موضوع دخانيات و سلامت خانواده ها و همچنين جلب مشارکت های مردمی در راستای فرهنگ سازی جهت کاهش مصرف مواد دخانی برگزار می کند.

وی گفت: همايش مردمی بررسی علل گرايش به مصرف دخانيات و آسيب های اجتماعی ناشی از آن با جلب مشارکت های بين بخشی و دعوت از عموم شهروندان با حضور جمعی از اعضای کانون های پيشگيری از دخانيات ،کانون جوانان و اعضای خانه شهرياران جوان محلات ۲۷ گانه روز دوشنبه ۱۲ تيرماه در سالن همايش سرای محله دارآباد برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار