شیراز؛

جزئیاتی در خصوص مرگ مادر باردار در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم جزئیاتی را در خصوص مرگ مادر باردار در یکی از بیمارستان های این شهرستان ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ 27 تيرماه خبر درگذشت مادر بارداری 45 ساله که در زایمان اول خود پس از به دنيا آمدن دوقلوهايش در بيمارستان جهرم، در فضای مجازی منتشر شد، موجی از اظهارنظرها را به ‌دنبال داشته است.

دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: کمیته ای در دانشگاه با حضور مسئولان و متخصصان مربوطه تشکیل و مستندات پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: زمان ورود این مادر باردار به بیمارستان در اتاق زایمان و انجام زایمان طبیعی و به دنیا آمدن نوزادان دو قلو 5 ساعت به طول انجامیده و این زمان برای زایمان طبیعی بوده و نوزادان بدون هیچ مشکلی با حضور دکتر مهشید البرزی متخصص زنان به دنیا آمده است.

رحمانیان ادامه داد: با توجه به وجود شرایط لازم و کافی برای یک زایمان و ایمن و بی خطر تر بودن زایمان طبیعی نسبت به سزارین و میزان کمتر خونریزی در این روش و بهبود سریع تر مکانیسم های بدن شرایط سنی مادر و احتمال بروز مشکل در زمان یا پس از عمل سزارین، انتخاب زایمان طبیعی برای به دنیا آمدن نوزادان از سوی متخصص اقدامی درست بوده است.

وی با بیان اینکه متولد شدن هر 2 نوزاد با شرایط بسیار خوب و آپگار بالا (روشی سریع و مطمئن در ارزیابی سلامت نوزاد در لحظه‌های ابتدایی تولد است) نشان دهنده صحیح بودن زایمان است، افزود: تا یک ساعت پس از زایمان مادر هیچ گونه مشکلی نداشته و پس از یک ساعت دچار خونریزی پس از زایمان می شود که با اقدامات لازم از جمله تزریق خون و فرآورده های خونی و داروهای مورد نیاز زیر نظر مستقیم متخصص برای مادر آغاز می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: با ادامه خونریزی مادر بلافاصله به اتاق عمل انتقال داده شد و همزمان دکتر اطهر راسخ متخصص زنان معین دانشگاه و دو نفر از متخصصان جراحی نیز به اتاق عمل فرا خوانده شدند.

رحمانیان اضافه کرد: پس از اتمام عمل جراحی بیمار به آی سی یو منتقل شد که به علت خونریزی مداوم غیرقابل کنترل، و تلاش تیم 8 نفره متخصصان و جراحان در 10 ساعت و دریافت بیش از 30 واحد خون و فرآورده خونی، بیمار پس از انتقال به آی سی فوت می شود.

وی با بیان اینکه در بررسی اولیه پرونده علت خونریزی آتونی رحم تشخیص داده شده که ناشی از ناتوانی رحم برای انقباض کافی پس از زایمان برای توقف خونریزی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر منتظر نتیجه پاتولوژی و گزارش نهایی پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق و بررسی کامل تر پرونده پزشکی هستیم، و گزارش این پرونده نیز به واحد مادران وزارت بهداشت هم ارسال شده است.

 

آتونی از علل شایع خونریزی پس از زایمان است که بی ارتباط با نحوه زایمان اعم از طبیعی یا سزارین است و در نیمی از موارد امکان پیش بینی آن قبل از زایمان وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

مرگ مادر باردار به علت خونریزی آتونی رحم 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار