کرمان؛

کرمان پایتخت انرژی خورشیدی کشور

استاندار کرمان از افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جنوب شرق کشور در هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کرمان از موهبت الهی آفتاب بهره مند است، این استان پایتخت انرژی خورشیدی کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور مشاور رئیس جمهور، افزود: چند سیاست در استان کرمان در بدو تشکیل دولت یازدهم دنبال شد، که این سیاست ها مورد تایید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده است.
وی سیاست اعتدالی را یک سیاست پایدار در استان کرمان دانست و یادآورشد: در جهت توسعه استان با محوریت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بدون کمترین نزاع سیاسی و مشارکت همه ارکان گام های موثری برداشته شده است.
استاندار کرمان مشارکت همه ارکان استان را از دیگر سیاست های استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: قبل از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه مردمی کردن اقتصاد، استان کرمان از بنگاه های اقتصادی که می توانند پیشران اقتصادی در استان باشند، استفاده کرده است.
رزم حسینی از تقسیم بندی استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی سخن گفت و خاطرنشان کرد: اکنون 21 موسسه و شرکت بزرگ عهده دار توسعه استان کرمان شده اند که به طور مثال می توان به اجرای این طرح در شهرستان قلعه گنج اشاره کرد که اکنون شاهد تحول بزرگی در این شهرستان هستیم.
وی سیاست مدیریت استان کرمان شناسایی ظرفیت های ناشناخته استان و استفاده از آنها به صورت بهینه برای توسعه استان عنوان کرد و گفت: برای سهولت حضور سرمایه گذاران در استان کرمان دموکراسی دولتی کاهش یافته است.
استاندارکرمان از سطح بالای فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی که مشارکت همگان را در پی دارد، سخن به میان آورد و مطرح کرد: با توجه به اینکه کرمان از موهبت الهی آفتاب بهره مند است، این استان پایتخت انرژی خورشیدی کشور می شود.
رزم حسینی از افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جنوب شرق کشور در هفته جاری با حضور وزیر نیرو خبر داد و افزود: ظرفیت تولید 2 هزار مگاوات انرژی خورشیدی طی 10 سال پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ی

کرمان پایتخت انرژی خورشیدی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.