سردرگمی اتحادیه اروپا درباره چگونگی پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

کمیسیون اروپا برای تلافی تحریم‌های پیشنهادی جدید آمریکا علیه روسیه به دنبال تمهیداتی است که احتمالا با مقاومت روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ، کارشناسان معتقدند تمهیدات کمیسیون اروپا برای تلافی تحریم های پیشنهادی جدید آمریکا علیه روسیه ، در اتحادیه اروپا با مقاومت روبرو خواهد شد.
 
براساس طرحی که مورد توافق رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته است شرکت هایی که به روسیه در زمینه احداث خطوط لوله صادرات انرژی کمک کنند ،جریمه خواهند شد. شرکت‌های اروپایی در طرح احداث خط لوله انتقال گاز «نورد استریم 2 » مشارکت دارند. این خط لوله می تواند گاز روسیه را به کشورهای حوزه بالتیک منتقل کند.
 
هم اتحادیه اروپا و هم آمریکا تحریم های اقتصادی گسترده ای علیه بخش های مالی، دفاعی و انرژی روسیه اعمال کرده اند. این تحریم ها در واکنش به اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود اعمال شده است. اما به ویژه کشورهای شمالی اتحادیه اروپا تلاش می کنند واردات گاز از روسیه را حفظ کنند زیرا به این انرژی نیاز مبرم دارند.
 
مارکوس بیرر رئیس یک مرکز بازرگانی مهم در اتحادیه اروپا از آمریکا خواست از اقدامات یکجانبه خودداری کند زیرا چنین اقداماتی به اتحادیه اروپا ، شهروندان و همچنین شرکت های آن لطمه وارد خواهد کرد.
 
یک مقام اتحادیه اروپا گفت کمیسیون اروپا ممکن است از آمریکا بخواهد شرکت های انرژی اتحادیه اروپا را از این تحریم مستثنی کند. اما اگر چنین وعده ای از آمریکا دریافت نشود، تحریم هایی تنبیهی علیه آمریکا از جمله محدود شدن دسترسی شرکت های آمریکایی به بانک های اتحادیه اروپا مستلزم اجماع 28 کشور عضو اتحادیه اروپا است.
 
برخی کشورها مانند لهستان و کشورهای حوزه بالتیک بعید است به اقدام تلافی جویانه رای مثبت بدهند زیرا چنین اقدامی باعث افزایش وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه خواهد شد.
 
یک مقام دیگر اتحادیه اروپا گفت اکثر کشورهای عضو،  پروژه « نورد استریم 2 » را مغایر با اهداف اروپا در کاهش وابستگی به انرژی روسیه می دانند یا دست‌کم معتقدند چنین پروژه ای کاملا مطابق با این اهداف نیست.
 
انگلیس نیز که از نزدیک ترین متحدان آمریکا به شمار می رود درباره به چالش کشیدن کنگره آمریکا محتاط است زیرا در حال آماده شدن برای خروج از اتحادیه اروپا است و به دنبال قراردادی تجاری با واشنگتن است.
 
انتهای پیام/

 

اختلاف در اتحادیه اروپا درباره پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار