حداد بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

راه اندازی مراکز رشد در کنار واحد‌های علمی کاربردی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی گفت: مراکز دانشگاهی تقاضای تاسیس مراکز رشد در راستای تجاری سازی محصولات خود را کرده اند.

راه اندازی مراکز رشد در کنار واحد‌های علمی کاربردیامید حدادبزرگ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بودجه دانشگاه علمی کاربردی که از طرف وزارت علوم به این مرکز آموزشی اختصاص می‌یابد بسیار محدود بوده و این دانشگاه در بسیاری از موارد از طریق شهریه دانشجو‌ها هزینه خود را تأمین می‌کند.

 وی بیان کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته سعی شده تا بودجه پژوهش بطور کامل جذب و در بخش‌های مورد نیاز مصرف شود و این کار در سال گذشته به دلیل  نبود برنامه‌ریزی منسجم بطور کامل این بودجه صرف پژوهش نشد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای رونق گرفتن تولیدات داخلی کشور و در راستای تحقق شعار اشتغال است و بسیاری از مراکز آموزش عالی که در جوار صنعت قرار گرفته به خوبی توانسته از ظرفیت‌های بزرگ صنایع استفاده کند.

وی تأکید کرد: در کنار مراکز آموزش مهارتی قرار است بر طبق تفاهم نامه و ابلاغیه‌ای که از طرف وزارت علوم صادر شده، باید مراکز رشد راه‌اندازی شود و در این میان ۱۳۰ مرکز متقاضی تأسیس چنین مراکز علمی در کنار واحد‌های آموزشی خود شده‌اند.

حدادبزرگ یادآور شد: بسیاری از محصولات به دلیل آنکه به نام دانشگاه ثبت و درج نشده آمار درستی از محصولات تجاری‌سازی را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و باید برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته تا هسته‌های فناو‌ر و مراکز رشد به نام دانشگاه علمی کاربردی و محصولات خود را تجاری کند.

انتهای پیام/

 ۱۳۰ مرکز تقاضای راه اندازی مرکز رشد کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار