پزشک افغانستانی: ملت افغانستان باید با تفکر قومیت گرایی و فاشیست مقابله کند

پزشک متخصص افغانستانی گفت: ملت و مردم افغانستان می بایست فارغ از رنگ، مذهب و نژاد در کنار یکدیگر بیاستند تا ریشه تفکر قومیت گرایی و فاشیست در کشور از بین برود.

دکتر علی کریمی: ملت افغانستان باید ریشه ی نژادپرستی را در بین خود از بین ببردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم نخستین سالگرد شهدای حادثه تروریستی دوم اسد در میدان دهمزنگ کابل در فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد.

در این مراسم که به همت ستاد مردمی بزرگداشت شهدای دوم اسد برپا شد، چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری فراوانی از مهاجرین افغانستانی مقین ایران حضور داشتند.

علی کریمی پزشک افغانستانی و متخصص ارتوپد طی سخنانی برگزاری این مراسم را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: ملت و مردم افغانستان می بایست فارغ از رنگ، مذهب و نژاد در کنار یکدیگر بیاستند تا ریشه تفکر قومیت گرایی و فاشیست در کشور از بین برود.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: ملت افغانستان یکی از پر افتخار ترین ملت ها در جهان است و ما نبایست با تفکرات نژادپرستانه ی خود تمامی افتخارات و سرمایه های معنوی خود را در آتش عناد و برادرکشی از بین ببریم.

لازم به ذکر است از دیگر بخش های این مراسم می توان به اجرای موسیقی توسط گروه کر نوای آشنا ، اجرای دکلمه توسط گروه آوای ماندگار و شب شعر روشنایی اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/

  برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار