قبادیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آشتی بین صنعت و دانشگاه در دستور کار وزارت صنایع قرار دارد

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: سامانه مرکزی برای ارتباط مستقیم دانشجویان و صاحبان صنایع ایجاد کرده ایم.

برات قبادیان معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:از سال 92 تفاهمنامه ای بین وزارت علوم و وزارت صنایع در جهت تقویت رابطه بین دانشگاه و صنعت به امضا رسیده است.

وی در ادامه افزود:در این راستا سه طرح اصلی مورد توجه قرار گرفت که اولین طرح مربوط به کارآموزی دانشجویان کارشناسی در صنعت بود و از ابتدای تعطیلات دانشگاهی این طرح به اجرا رسیده و ظرف یک ماه گذشته 50 هزار دانشجو در آن ثبت نام کرده اند.

قبادیان همچنین اضافه کرد:بخش دیگر مربوط به پایان نامه های دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد است که وزارت علوم سعی کرد برای این پایان نامه ها محور و هدف مشخصی تعیین کنند تا بتوان آنها را در صنعت به کار گرفت.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت تصریح کرد:بخش سوم این تفاهمنامه نیز بر به کارگیری دانشجویان در داخل کشور بجای اعزام به خارج از کشور تاکید دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در واقع این تفاهم نامه عملی شده و یا فقط در حد یک امضا باقی مانده است،بیان کرد:بله،نتایج این اقدامات در عمل قابل مشاهده است و وزارت صنعت در بحث تاثیر گذاری و نظارت این طرح ها نیز ورود کرده است.

قبادیان همچنین در پایان اعلام کرد:در حال حاضر سامانه مرکزی به وجود آورده ایم که از یک طرف دانشجویان در آن مشخصات خود را وارد می کنند و از طرف دیگر فعالان حوزه صنعت به آن مراجعه کرده و نیروی کار خود را انتخاب می کنند.

انتهای پیام/


آشتی دادن صنعت و دانشگاه در برنامه وزارت صنایع قرار دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار