اصفهان؛

راه‌اندازی سامانه هشدار سریع گرد و غبار در شمال اصفهان

در صورت تامین اعتبار سامانه هشدار سریع گرد و غبار در شهرستان‌های شمالی استان اصفهان راه‌اندازی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: در حاشیه نشستی با فرمانداران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی و تحقیقاتی پایش گردوغبار در دستور کار هواشناسی استان اصفهان قرار دارد، اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشیم که موضوع گرد و غبار یک مساله فرادستگاهی است و برای تحقق برنامه‌ریزی‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌هایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی هستیم.

مجیر بیجندی با اشاره به اینکه ما در سازمان هواشناسی استان اصفهان به عنوان نهاد تخصصی و با بهره گیری از بسترهای سخت‌افزاری و نرم افزاری در زمینه کاهش اثرات گرد و غبار در سطح استان اصفهان با دیگر دستگاه‌ها همکاری می کنیم، افزود: همچنین در صورت تامین اعتبار در نظر داریم، سامانه هشدار سریع گردو غبار با مدیریت خود شهرستان‌ها در شهرستان‌های شمال استان اصفهان را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از کانون‌های گرد و غبار  استان اصفهان داخلی هستند، گفت: از این رو باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با حداقل هزینه بالاترین بهره برداری را داشته باشیم.

گفتنی است نطنز، کاشان و  آران و بیدگل از اصلی‌ترین کانون‌های گردو غبار استان اصفهان است که روزهای همراه با گرد وغبار در سال های اخیر در این شهرستان‌ها افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.