کرمان؛

پیش بینی 30 هزار شرکت کننده در طرح اوقات فراغت کرمان

در استان کرمان 620 کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که پیش بینی می شود30 هزار شرکت کننده در طرح های اوقات فراغت امسال شرکت کنند.

پیش بینی 30 هزار شرکت کننده در طرح اوقات فراغت کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یکی از زمینه های پرکردن اوقات فراغت در محلات قدیم هر شهر حضور در کلاس های مختلف مسجد محله بود هرچند امروزه مسجد کانون فرهنگی و هیئت مذهبی و...دارد.

از این راه جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه های کانون های فرهنگی مساجد انجام و ضمن پرکردن اوقات فراغت به بهترین شکل می توان از معنویت مسجد ونیز ظرفیتهای خوبی که در این مکان عمومی برای پرورش روح وفکرجوانان وجود دارد استفاده کرد.

محمد ابدالی تکلو ، مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی و هنری مساجداستان کرمان با اشاره به اینکه دبیر خانه کانون های مساجد هر ساله برای اوقات فراغت اعضاء طرح آسمانی را برگزار می کند، گفت: این طرح در قالب کلاس های فرهنگی ، هنری و ورزشی برگزار می شود.

وی با تاکید به سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت مسجد با برگزاری برنامه‌های متنوع، تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای نهادینه ‌سازی فرهنگ اسلامی به نسل جوان در راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تا 18 شهریور‌ماه در استان ادامه دارد.

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه این طرح در کانون های مساجد برگزار می شود، تصریح کرد: روح معنوی که در مساجد حاکم است بر دانش آموزان تاثیر می گذارد و با محیط مسجد آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه حضور بچه ها می تواند در مساجد خیلی تاثیر گذار باشد؛ گفت:برگزاری کلاس ها در مساجد این اطمینان خاطر را هم به خانواده می دهد که فرزندانشان را در این کلاس ها ثبت نام کنند.

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه طی پارسال 370 مرکز در طرح اوقات فراغت داشتیم ؛ افزود: این میزان امسال 10 درصد افزایش داشته است.

وی از استقبال خوب جوانان و نوجوانان در این طرح خبر داد و پیش بینی کرد: امسال 30 هزار نفر در این طرح شرکت می کنند.

خانم شیخ اکبری، مسئول برگزار کننده کلاس های کانون سید شهداء مسجد امام حسین کرمان نیز با اشاره به فصل تابستان و لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: برنامه‌هایی درکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای فصل تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این کانون برنامه های آموزشی ومهارت برای دختران 12 تا 18 سال آموزش داده می شود؛ گفت: هنرهایی نظیر ویترا، آشپزی ، نقاشی، سفال ، گلسازی و کاردستی در این کانون آموزش داده می شود.

وی افزود: این کانون هر ساله این برنامه ها رادارد و استقبال نیز در این کانون زیاد است.

هادی ترابی؛ کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مقوله اوقات فراغت تنها منحصر به فصل تابستان نیست بلکه به این مهم باید در طول سال و بارویکرد خلاقانه توجه شود گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش های انقلاب اسلامی و هدایت نسل جوان جامعه به حضور فعال در مساجد و شرکت در فعالیت های فرهنگی و قرآنی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 400 روحانی فعال در زمینه فعالیت های تابستانی داریم ؛ افزود: بیش از 600 موسسه قرآنی و خانه های قرآنی درایام تابستان فعال هستند.

ترابی افزود: طرح اوقات فراغت از اوایل انقلاب هرساله برگزار می شود.وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد این فعالیت ها در سطح وسیعی انجام می شود ، گفت: توسعه آموزه های دینی ؛ اعتقادی ؛ فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف طرح اوقات فراغت است.

مساجد از قدیم نیز محلی قابل اعتماد برای حضور نوجوانان وجوانان بودند، نه تنها اوقات فراغت که در دیگر اوقات مهم زندگی نیز مساجد جایگاه محکم برای تصمیم سازی های جوانان هستند وچه خوب جایگاهی است خانه خدا برای نشان دادن راه به بنده های جوان وجویای راهش.

انتهای پیام/ح
گزارش از : آذرعسکرپور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار