رز بانوی سفید بانکزیا؛ گلی که در گینس رکورد زد+تصاویر

بزرگترین بوته طبیعی گل جهان که مساحتی به بزرگری 836 متر مربع را با هزاران گل رز سفید می‌پوشاند از 132 سال پیش تا کنون هر ساله فصل بهار در ایالت آریزونا روئیده است.

رز بانوی سفید بانکزیا بزرگترین بوته طبیعی گل جهان+تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،این بوته بزرگ گل که قطر تنه اصلی آن به چهار متر می‌رسد، "رز بانوی سفید بانکزیا" نامگذاری شده و براساس شواهد موجود در سال 1884 توسط یک مرد جوان اسکاتلندی به نام‌ هنری جی و همسرش ماری از اسکاتلند به منطقه تمبستون ایالت آریزونا آورده شده و در آنجا کاشته شد.

ماری جی برای خانواده‌اش از درد تنهایی و غربت و اشتیاقی که برای خانه پدری داشت، نوشته بود. او یک قلمه گل رز از باغ زیبای پدرش با خود به آمریکا آورده بود؛ قلمه‌ای که بعدها به بزرگترین گل رز تاریخ مبدل شد.

در سال 1920 و در پی بزرگ‌شدن این گل رز، پایه‌های چوبی و فلزی برای کاستن فشار و وزن شاخه‌ها از روی تنه اصلی تعبیه شد. در سال 1933، فردی به نام جان هیکس برای اولین بار این گل را به عنوان بزرگترین بوته طبیعی گل جهان معرفی کرد و در همان سال نام "رز بانوی سفید بانکزیا" وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

"رز بانوی سفید بانکزیا" هر ساله به مدت 6 هفته از ماه مارس تا آوریل گل می‌دهد و در منطقه تمبستون ایالت آریزونا روزی به نام فستیوال گل رز برگزار شده و هزاران گردشگر به منطقه می‌آیند. رز بانوی سفید بانکزیا در زمان شکوفایی هزاران شاخه گل رز می‌دهد و بوی این گل‌ها تا کیلومترها دورتر می‌رسد.

رز بانوی سفید بانکزیا؛ بزرگترین بوته طبیعی گل جهان+تصاویر

رز بانوی سفید بانکزیا؛ بزرگترین بوته طبیعی گل جهان+تصاویر

رز بانوی سفید بانکزیا؛ بزرگترین بوته طبیعی گل جهان+تصاویر

منبع:العربیه

انتهای پیام/

تصاویری از رز بانوی سفید بانکزیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.