آیا نام اندروید O به خورشیدگرفتگی آتی مرتبط است؟

برخی از خبرها حاکی از آن است که ارتباطی بین عرضه اندروید O و خورشیدگرفتگی پیش رو در 30 مرداد وجود دارد.

آیا نام اندروید O به خورشیدگرفتگی آتی مرتبط است؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت گوگل نام سیستم عامل موبایلی خود یعنی اندروید را بر اساس خوراکی‌های خوشمزه یا بهتر بگوییم انواع شیرینی‌ها در جهان انتخاب می‌کند، از طرفی دیگر  نام موقت هر نسخه از اندروید را نیز در زمان توسعه بر اساس حروف الفبای انگلیسی اسم‌گذاری میکند. حال نکته جالب این است که نام شیرینی انتخابی برای توزیع نهایی هر نسخه با همان حرف الفبای  انگلیسی در زمان نام موقت آغاز میشود.

برای مثال اندروید 4.2 ابتدا اندروید J  بود که نام جلی بین (همان جیلی بیلی) برایش انتخاب شد، نام موقت نسخه 4.4 اندروید K و نام نهایی اش کیت کت (یک شکلات معروف)  شد، برای نسخه های 5 ، 6 و 7 نیز به ترتیب نام موقت  L و M و N  انتخاب شد که در نسخه های نهایی به لالی پاپ ، مارشمالو  و نوقا تغییر نام یافتند.

برای اندروید 8 که گفته می‌شود در تاریخ 30 مرداد همزمان با خورشیدگرفتگی پیش رو رونمایی خواهد شد، حدس‌هایی مانند Orange و اختاپوس (یک نوع پاستیل مشهور) پیش بینی شده بود اما برخی از کارشناسان  با توجه به همزمانی این دو رویداد طبیعی و فناوری احتمال انتخاب نام یک بیسکوئیت کرمدار موسوم به OREO را بیشتر میدهند.

علت این احتمال شباهت بسیار زیاد پدیده خورشیدگرفتگی با این بیسکوئیت ها عنوان شده است.

در ادامه شبیه‌سازی خورشیدگرفتگی کامل در زمان تشکیل حلقه نورانی  با این بیسکوئیت را مشاهده می‌کنید.

آیا نام اندروید O به خورشیدگرفتگی آتی مرتبط است؟

انتهای پیام/

نام اندروید O احتمالا OREO است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار