افزایش خرید نظامی ترکیه از آلمان علی‌رغم روابط تیره دو طرف

برخلاف روابط تیره آنکارا و برلین، میزان خرید‌های نظامی ترکیه از این کشور افزایش یافته است.

افزایش خرید نظامی ترکیه از آلمان علی‌رغم روابط تیره دو طرفبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برخلاف بحران در روابط سیاسی آلمان و ترکیه، همکاری‌های نظامی دو کشور شاهد رونق است.

بر این اساس، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد تنها در چهار ماه نخست سال 2017 میلادی، آنکارا 5 میلیارد و 600 میلیون یورو تسلیحات از این کشور خریداری کرده است.

کارشناسان از اینکه هیچ ارتباط مستقیمی میان افزایش تنش‌ها در روابط آنکارا-برلین و حجم خریدهای نظامی ترکیه وجود ندارد، ابراز شگفتی می‌کنند. "ایلنور اسماعیل اف" کارشناس ترک در این باره معتقد است: خریدهای نظامی ترکیه از آلمان به دلیل توافق‌های نظامی بلند مدت دو کشور است. ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو می‌تواند این تجهیزات را در چارچوب توافق‌های امضا شده سابق خریداری کند. علی‌رغم اتفاقات منفی (که میان دو کشور رخ داده است)، روابط آلمان و ترکیه همچنان پابرجاست. تصور نمی‌کنم که روابط دو کشور به دلیل اتفاقات رخ داده به طور کامل قطع شود.

"آیکوت اردوغو"، معاون ریاست حزب خلق جمهوریخواه ترکیه در این زمینه می‌گوید: من از مفاد توافق میان برلین و آنکارا اطلاعی ندارم؛ اما این خریدهای نظامی در نتیجه توافق‌های است که پیش‌تر میان دو طرف حاصل شده است. معتقدم فروش سلاح به آنکارا اشتباه است زیرا در نهایت برای کشتن مردم از آن استفاده می‌شود. با این وجود، متاسفانه دولت اصرار دارد که برای حفاظت از کشور و حفظ منافع ملی، تسلیحات نظامی بخرد.

روابط میان ترکیه و آلمان در ماه فوریه میلادی پس از دستگیری "دنیز یوسل"، روزنامه‌نگار آلمانی به اتهام ارتباط با سازمان‌های تروریستی تیره شد. تنش در روابط دو کشور زمانی شدت گرفت که برلین برگزاری گردهم آیی طرفداران همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام/

خرید نظامی ترکیه از آلمان افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار