خضری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی:

حجتی کارنامه درخشانی دارد/ تولیدات کشاورزی 21 تن افزایش یافته است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: تولیدات کشاورزی در این چهار سال به 21 میلیون تن افزایش یافته است.

حجتی کارنامه درخشانی دارد/ افزایش 21 تنی تولیدات کشاورزی در زمان تصدی‌گری حجتی اتفاق افتادبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، با بیان اینکه حجتی کارنامه درخشانی دارد، اظهارداشت: در حوزه کشاورزی رشد قابل توجهی با حضور مهندس حجتی صورت گرفته و ما با عدد 5.3 مواجه شدیم که بسیار قابل توجه است.

خضری افزود:‌ طی چهار سال تولیدات کشاورزی 21 میلیون تن افزایش یافته و در کمتر حوزه‌ای می‌توان این پیشرفت را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی کشاورزی اصولی را مانند اقتصاد مقاومتی محور ششم و هفتم توسعه محور دوم سیاست‌های کلی کشاورزی و ماده 31 برنامه ششم را به کار بسته و در واقع با اهداف میان مدت و دقیق به ویژه در محصولات استراتژیک کشاورزی مانند چغندر قند و جو گام‌های بسیاری برداشته است.

نماینده مردم پیرانشهر تصریح کرد: به مدرک مهندس حجتی خرده گرفته شده بود که مرتبط با حوزه وزارتخانه نیست اما باید به این نکته توجه کرد زمانی که ایشان از وزارت راه به وزارت کشاورزی آمدند بحث ادغام مطرح بود همچنین مقام معظم رهبری اسم جهاد را به کشاورزی مقدم دانستند، چراکه بحث‌های عمرانی زیادی در این وزارتخانه وجود دارد و این سوال مطرح می‌شود که آیا کسی که 30 سال در بحث کشاورزی کار کرده نمی‌تواند مدرکی داشته باشد و تجربیات ارزنده این وزیر پیشنهادی درجه اعتبار بیشتری از یک مدرک ساده دارد.

خضری افزود:‌ خودکفایی گندم در زمان حضور حجتی تأیید ادعای بنده مبنی بر تجربیات و کارایی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

وی بیان داشت: تلاش‌های ایشان در حوزه برنامه ششم بوده و برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گویای این امر است مضاف بر اینکه خرید تضمینی گندم هم 140 درصد افزایش و همچنین ظرفیت خام گندم 15 میلیون تن افزایش یافته است.

نماینده مردم پیرانشهر گفت: در بحث آبیاری 400 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری انجام گرفته همچنین 300 هزار هکتار آبیاری زهکشی و فرعی نیز انجام شده است.

خضری بیان داشت: در بحث آبزیان بالغ بر 215 هزار تن افزایش تولید داشتیم که همه این‌ها گام‌های موثر و رو به جلویی دارد هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد به طور مثال در تولید شکر باید از چغندر کاران حمایت کرد و با یارانه‌های حمایتی مانند چین و کره کشاورزان را دلگرم کرد.

وی در ادامه افزود:‌ در امنیت غذایی نیز گام موثری برداشته شده و تولید از مزرعه به سفره رسیده است، همچنین در صنایع تولیدی نیز اقدامات موثری در برنامه ایشان به چشم می‌خورد که انتظار می‌رود آنها را در جهت اشتغال‌زایی پیگیری کنند.

نماینده مردم پیرانشهر بیان داشت: همچنین امیدواریم جهاد کشاورزی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اقتصاد روستا اقداماتی انجام دهد و پرداخت کشاورزان را سرعت بخشند.

خضری در پایان خاطرنشان کرد: اما ایشان باید برخی کارها را مانند خودکفایی گندم که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است انجام دهد و از واردات محصولاتی مانند شکر و گندم جلوگیری کند.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار