حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی:

معضلات حوزه آبی موجب ناپایداری در تولید شده است

نماینده مردم تفرش،گفت: معضلات حوزه آبی و آبخیزداری با مشکلاتی روبروست که کشاورزی را با ناپایداری در تولید روبرو کرده است.

وعده‌های سرخرمن بدهی‌های کشاورزان را بر باد داد/معضلات حوزه آبی موجب ناپایداری در تولید شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از وزارتخانه‌هایی که بستری برای خلق ثروت از مسیر تولید و اشتغال مولد محسوب می‌شود و 90 درصد از ارزش مواد غذایی مورد نیاز و 19 درصد اشتغال مولد کشور را به عهده دارد، می‌تواند نقش مهمی را در فرایند توسعه ملی ایفا کند.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: امنیت قضایی با اتکا به تولید داخلی یکی از مفاد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که در سیاست های کلی بخش کشاورزی حاکم بر برنامه ششم توسعه و همچنین اصل 43 قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیازمند مدیری مدبر و با تجربه است که با در نظر داشتن محدودیت های اقلیمی کشور به ویژه محدودیت های متأثر  از خشکسالی های اخیر، مدیریت بحث برانگیز بر منابع آبی کشور، تعداد چاه های غیر مجاز، خشک شدن قنوات، تالاب‌ها و تمرکز استفاده از آّب‌های سدهای کشور برای آب شرب فعالیت های کشاورزی را دچار تنگاه کرده است.

حسینی گفت: همچنین معضلات فراوانی که در حوزه‌های آبی و فعالیت های آبخیزداری با  آن مواجه هستیم سبب شده است بخش کشاورزی با ناپایداری در تولید مواجه شود.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: بررسی عملکرد حجتی در 14 سال گذشته قابل تقدیر است. آقای حجتی! سال گذشته جشن خودکفایی گندم گرفتید، رکورد خرید حدود 11.5 میلیون تن گندم را در سال‌های بعد از انقلاب تجربه کردید، اما وعده سرخرمن کشاورزان که دیرباز در ذهن همه کشاورزان بود را بر باد دادید.

وی تصریح کرد: کشاورزانی که در زمان کاشت در هزینه‌های  زندگی در فصل برداشت وعده دادن بدهی‌های خود را می دادند به علت عدم مدیریت حضرتعالی و پرداخت به موقع پول گندم آنها، به جز یک بدهی برای آنان چیز دیگری باقی نماند.

حسینی ادامه داد: امسال هم که وعده داده بودیم 50 درصد پول گندم را بعد  از 10 روز پرداخت می‌کنید اما متاسفانه باتوجه به همین فاکتوری که در دست من است و من خود یک کشاورز زاده هستم، بیش از 30 روز طول کشیده است.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: خالی شدن روستاهای کشور به طوری که در سرشماری سال 95 جمعیت روستایی به 25 درصد رسیده و سن بالای افراد ساکن در روستاها به بیش از 40 سال رسیده است با اجرای سیاست «مزرعه تا سفره شما» سفره این قشر کوچکتر شده است.

حسینی ادامه داد: علی‌رغم اینکه خدماتی همچون آب، برق و تلفن به روستاها برده‌ایم اما امروز در روستاها به دلیل نبود درآمد، روستاییان با مشکلات عدیده ای مواجه اند.

وی تصریح کرد: طبق قانون اراضی ملی و اصلاحات بعدی و اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از زمین خواری نه تنها جلوی زمین‌خواران حومه تهران اوشان، فشم، حاشیه رودخانه‌های جاجرود و چالوس را نگرفته‌اید بلکه اگر یک سّری به دادگاه های شهرستان های کوچک بزنید کشاورزان خودتان را خواهید یافت که به جای اینکه در مرزعه باشند  در راهروها منتظر نتیجه آرا هستند.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز مردم روستاها از همکاران منابع طبیعی شما از مزارع فرار می‌کنند، جایی که با اجرای قوانین ساب‌های گذشته مشکلات عدیده ای را به وجود آورد، هیچ راه حلی تحت عنوان لایحه اصلاحیه به مجلس ارائه نکردید و موجب کوچ مردم روستا به حاشیه شهرها شدید.

حسینی تصریح کرد: آقای حجتی عملکرد جنابعالی موجب خرسندی مقام معظم رهبری است و بر هیچکس پوشیده نیست اما آیا اطراف شما غیر از بازنشستگان، نیروی کارآمد دیگری نبود تا از آنها استفاده کنید؟ تیم مدیریتی شما یکی از علامت سوال‌های اکثر نمایندگان است و لازم است اصلاح شود.

مبلغ ۸۰۰ میلیون یورویی خرید جو در جای دیگری هزینه شد

وی با بیان اینکه حدود 40 هزار  تن پیاز و سیب زمینی امحا شده، گفت: چرا از یارانه کشمشی که وعده داده بودید تا کنون خبری نیست؟

حسینی با بیان اینکه شما تنها راه حل تنظیم بازار نیرو را خرید از بازارهای خارجی می‌دانید، گفت: کامیون های هندوانه از مرزهای عراق برگشت خورده اند.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات توسعه ملی رقمی بالغ بر 800میلیون یورو بابت واردات جو، ذرت و سویا  گرفته ایم ولی در جای دیگر خرج  کردید.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: 900هزار دلار جریمه بابت واردات گوشت انجام دادید تا تنظیم بازار را داشته باشید اما متاسفانه ضربه محکمی به دامداری های داخلی زدید به طوری که امروز دامداران از هرگونه تسهیلاتی بی بهره شده اند.

وی گفت: خالی شدن دامداری ها به علت عدم اجرای سیاست های درست و عدم نظارت موجب ورشکستگی و معوق شدن تسهیلات دریافتی به همراه داشته است که امروز دامداران شهرستان های آشتیان و تفرش نمونه این ادعا هستند.

حسینی  گفت: در یکی  از شرکت های خدمات حمایتی که مسئول واردات کود و سموم است مبلغ 88 میلیون یورو بابت واردات گوشت از صندوق توسعه ملی دریافت کرده ولی تا کنون تسویه نشده است.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار