تاکید وزیر دفاع روسیه بر اهمیت تشکیل ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم

سرگئی شویگو بر اهمیت پیشنهاد ولادیمیر پوتین مبنی بر اتحاد نظامی جهانی برای مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو – وزیر دفاع روسیه – از جامعه نظامی جهان درخواست کرد علیه تروریسم بین‌المللی مبارزه کنند و در دفع این تهدید با یکدیگر همکاری کنند.

به تازگی، مقامات روسی از جمله ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – اختلاف نظرها را کنار گذاشته و درخواست برای ایجاد یک ائتلاف جهانی ضدتروریستی را مطرح کرده اند.

وزیر دفاع روسیه در این‌باره گفت: «ما بار دیگر درخواست می‌کنیم جامعه نظامی در مبارزه علیه تروریسم متحد شوند.»

وی در گفتگو با همتای نیجری خود در نشستی که روز گذشته آغاز شده است، گفت: «به نظر من تبادل تجربیات در مبارزه علیه تروریسم از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

در روز 28 سپتامبر سال 2015، پوتین برای نخستین بار پس از بیش از یک دهه در هفتادمین سالگرد آغاز کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی به مسائل کلیدی موجود در دستور کار جهانی اشاره و تمرکز اصلی خود را بر مبارزه با تروریسم معطوف کرد. در طول این سخنرانی، رئیس جمهور روسیه خواستار ایجاد نخستین ائتلاف برای مبارزه با تروریسم شد.

پیشتر سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – گفته بود این پیشنهاد پوتین در حال جلب توجه طرفداران بیشتری است.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا که متشکل از 68 کشور است، حملات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق انجام می‌دهد. با این‌حال، این حملات هوایی در سوریه مجوز بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – و شورای امنیت سازمان ملل را کسب نکرده است.

در همین حال، روسیه در سال 2015 و پس از درخواست بشار اسد، حملات خوایی علیه تروریست‌ها در سوریه را آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

روسیه بر مبارزه بین‌المللی با تروریسم تاکید کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار