مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

فعالیت ۳۹ مزرعه پرورش ماهی در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: هم اکنون ۳۹ مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی در این شهرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امینی گفت: ۳۸ واحد پرورش ماهی سرد آبی و یک واحد پرورش ماهیان گرم آبی سالانه بالغ بر ۲۲ هزار تن تولید گوشت ماهی دارند.

وی افزوذ: ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید سالانه ماهی بروجرد در این شهرستان توزیع و حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد دیگر آن در استان‎‌های همجوار و تهران عرضه می‎شود

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: همچنین دو مزرعه بسیار فعال با حجم تولید سالانه ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

امینی در ادامه گفت: در صورتیکه متقاضیان ایجاد مزارع پرورش ماهی شرایط لازم را داشته باشند، ظرفیت برای ایجاد مزارع در مناطقی همچون آبسرده، همت آباد و کپرگه وجود دارد.

وی افزود: بر اساس سیاست‎‌های اداره کل شیلات، تا ۸۰ درصد هزینه ساخت و سرمایه در گردش واحد‌های پرورش ماهی از محل اعتبارات بانکی و در قالب تسهیلات به متقاضیان ارائه می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در خصوص جایگاه بروجرد در زمینه پرورش و تولید گوشت ماهی گفت: با توجه به اینکه شهرستان‎‌های دورود، ازنا، الیگودرز و الشتر به دلیل وجود سراب‎‌های بزرگ از ظرفیت زیاد آبی برخوردارند، جایگاه‎‌های برتر را دارند و بروجرد در تولید ماهیان سرد آبی در رتبه‎‌های پنجم یا ششم ایستاده است.

امینی با اشاره به خسارت‎‌های ناشی از بارندگی سال گذشته در مزارع پرورش ماهی بروجرد گفت: اگر چه خسارات قابل توجهی به این واحد‌ها وارد شد، اما به دلیل بیمه نبودن مزارع هیچگونه غرامتی به مزرعه‎داران پرداخت نشد.

وی در ادامه گفت: به دنبال این اتفاق بسیاری از مزرعه‎داران پرورش ماهی به بیمه مزارع خود روی آورده‎اند، تا در صورت وقوع حوادث احتمالی از مزایای بیمه‎ای بهره ببرند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد به پائین بودن قیمت تمام شده فروش ماهی برای تولیدکنندگان اشاره و عنوان کرد: در حقیقت سود اصلی به جیب دلالان و واسطه‎‌ها می‎رود و محصول با قیمت کمی از مزرعه‎دار خریداری می‏شود.

امینی تاکید کرد: با هدف رفع این نقیصه به دنبال ایجاد بازارچه فروش مواد پروتئینی با محوریت ماهی و آبزیان شهرستان بروجرد هستیم، تا پرورش‎دهندگان تولیدات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش برسانند.

وی بیان کرد: از سویی عرضه ماهی در این بازارچه با نظارت مستقیم شیلات و دامپزشکی انجام می‎شود و علاوه بر اینکه صید روزانه و سالم است، قیمت آن برای مصرف‎کننده و تولیدکننده مناسب و مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/ د

تولید سالانه ۲۲ هزار تن تولید گوشت ماهی در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.