گزارش/

تجربه حزب‌الله در جنگ «عرسال» و «القصیر»، صهیونیست‌ها را زمین‌گیر می‌کند

حزب‌الله لبنان در سال‌های اخیر تبدیل به یک قدرت بزرگ نظامی در منطقه غرب آسیا شده که توانسته از توسعه طلبی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمندگان حزب‌الله از سال 1982 تاکنون روند پیشرفت خود را طی کردند و در این مسیر جنگ‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند. در سال 1982 اولین ضربات به دشمن صهیونیستی وارد و پازل پیروزی‌ها در سال 2000 میلادی تکمیل شد.

در سال 2006 میلادی رژیم صهیونیستی با خیال خام خود به دنبال نابودی حزب الله بود و در این زمینه یک حمله گسترده به جنوب لبنان ترتیب داد؛ اما در این حملات پس از 33 روز شکست خورد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این زمینه می‌گوید: سخن اسرائیلی‌ها درباره افزایش قدرت حزب‌الله، اعتراف به شکست در جنگ 33 روزه است که هدفش نابودسازی حزب‌الله بود. پس از یازده سال دشمن همچنان به شکست خود و شدت چالشی که مقاومت برابر آن شکل می‌دهد اذعان می‌کند و شکست و ننگی که در هر جنگ جدید به دشمن اسرائیلی وارد خواهد شد بسیار شدیدتر از شکست سال 2006 خواهد بود. اگر پایداری مقاومت و مقاومت سیاسی نبود، پیروزی جنگ ژوئیه تحقق نمی‌یافت. مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شود و هر کس که به نابودی مقاومت در جنگ 33 روزه دل خوش کرده بود، ناامید شد. هر کس به نابودی مقاومت از طریق در هم کوبیدن محور مقاومت در منطقه دل خوش کرده بود هم ناامید شد.

سید حسن نصرالله گفت: شما با دشمنی روبه‌رو هستید که برای کسی نه احترام قائل است نه کسی را به رسمیت می‌شناسد. اما اسرائیل برای مقاومت احترام قائل می‌شود چون می‌داند که قوی و توانا است. بعد از مخازن آمونیاک اسرائیل باید در تأسیسات دیمونا هم تجدیدنظر کند چون خطرناک‌تر است و باید برایش فکری کنند. دشمن می‌داند که در جنگ نظامی نمی‌تواند اهدافش را محقق کند برای همین به سراغ شیوه‌های دیگر می‌رود که مقابله با آنها، مقاومت همه را می‌طلبد.


دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دولت آمریکا هرگز نخواهد توانست گزندی به نیروهای مقاومت وارد کند و جلوی افزایش قدرت آن را بگیرد. تروریست همانا آمریکا و اسرائیل و گروه های مسلحی هستند که به وسیله آنها اداره می شوند و حزب الله همان نیرو و قدرتی است که با تروریست ها می جنگد. حزب الله قدرت ویرانگر و خطرناکی برای طرح ها و برنامه های رژیم صهیونیستی به شمار می آید. حزب الله بخشی از قدرتی است که در منطقه، طرح اسرائیل بزرگ را نقش بر آب کرده و طرح  خاورمیانه جدید را با شکست مواجه کرده است.


یکی از نقاط ضعف اسرائیل در سرزمین های اشغالی تاسیسات آمونیاک حیفا است که به راحتی به کمک موشک های سطح به سطح زمین پایه می تواند هدف قرار بگیرد. قدرت ویرانگر حزب الله در نابودی این تاسیسات موجب شده تا دشمن صهیونیستی از سال 2006 به بعد به دنبال جنگ جدیدی با حزب الله نباشد. البته برخی مسئولین ارشد نظامی رژیم صهیونیستی نیز به نتانیاهو درباره احتمال بروز جنگ جدید با حزب الله هشدار دادند. یعقوب عمیدرور رئیس سابق شورای امنیت اسرائیل و از نزدیکترین افراد به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «در صورت درگیری اسرائیل با حزب‌الله لبنان تأسیسات حیاتی اسرائیل روزانه هدف صدها فروند موشک "اسکاد" قرار خواهد گرفت.»

 تجربه حزب الله در جنگ

«رونن برگمن» کارشناس امور اطلاعاتی می گوید: "حزب‌الله لبنان، در سال 2006 (جنگ 33روزه) توانایی اسرائیل در شکست دادن این حزب را برای همیشه از بین برد". حزب‌الله بزرگ‌ترین خطر برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.


گسترش توانمندی‌های حزب‌الله، رژیم صهیونیستی را به‌شدت بیمناک کرده؛ به‌طوری که اسرائیل پیشاپیش می‌داند که هرگونه حمله به حزب‌الله، نتیجه‌ای بهتر از شکست در جنگ 33روزه نخواهد داشت.


محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی حزب‌الله لبنان در جنگ با اسرائیل می‌گوید: علی‌رغم فشارهایی که در جنگ 33 روزه به رژیم صهیونیستی وارد آمد؛ اما این حزب الله بود که در نبرد با رژیم صهیونیستی پیروز شد و سیلی محکمی به صهیونیست‌ها زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون از نظر نظامی و تجهیزاتی حزب الله در شرایطی است که اسرائیل نمی‌تواند کوچکترین حمله‌ای به مقاومت اسلامی لبنان داشته باشد.

تجربه حزب الله در جنگ
توانایی موشک‌های اسکاد حزب‌الله نیز یکی از فاکتورهای قدرت رزمندگان مقاومت در جنگ احتمالی آتی با ارتش اسرائیل است. کارشناسان نظامی معتقدند که در صورت بروز جنگ مجدد بین اسرائیل و حزب الله همچون سال 2006 ؛ توانایی شلیک روزانه 1000 موشک به سرزمین های اشغالی از سوی حزب الله وجود دارد.

تجربه حزب الله در جنگ
البته این تنها بخشی از توانایی رزمندگان مقاومت در نبرد با رژیم صهیونیستی است. رزمندگان حزب الله در سوریه با تروریست های ساخته دست آمریکا و اسرائیل جنگیده اند و قدرت هجومی آن ها نیز به میزان چشمگیری نسبت به سال 2006 افزایش یافته است. جنگ های سرنوشت ساز «جنوب غرب حلب»، «حمص»، «درعا»، "«قنیطره»، «قلمون غربی» و «عرسال»، «القصیر» و ... همه و همه یک توانمندی بالفعل هجومی را برای مقاومت ایجاد کرده است که تجربه این جنگ ها در رویارویی با ارتش اسرائیل مفید خواهد بود.


یکی دیگر از توانمندی های حزب الله در جنگ احتمالی آتی با ارتش اسرائیل حضور پهپادهای هجومی با قابلیت انهدام مواضع حساس در سرزمین‌های اشغالی است. آلون بن دیوید، تحلیلگر نظامی صهیونیست در این زمینه می گوید: «این توانمندی، گام نخست از نیروی هوایی قابل ملاحظه حزب الله است که توانایی تصویربرداری و تهاجم را یکجا جمع کرده است. از این رو نباید این توانایی را نادیده گرفت و اگر با حزب الله رو در رو شویم با نیرویی فراتر از پهپادها هم در بخش تصویربرداری و هم حمله مواجه خواهیم شد.»


رون زنگر، کارشناس مسائل عربی نیز گفت: «حزب الله توانایی هایی استثنایی از خود به نمایش گذاشته است که در اسرائیل مورد توجه قرار می گیرد. این توانایی جدید، پهپادهایی هستند که بمب هایی را به سمت مواضع داعش در مرز لبنان و سوریه پرتاب می کنند.»


مجموعا جنگ آتی صهیونیست ها با قابلیت های بی شماری از توانایی حزب الله در زمین و هوا و دریا مواجه خواهند شد که نمونه های آن حملات موشکی با موشک ضد کشتی «یاخونت» و موشک سطح به سطح «اسکاد» و حمله با پهپادهای هجومی خواهد بود.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 هراس صهیونیست‌ها از پهپادهای هجومی مقاومت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
احمد
۰۱:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
انشاالا روزی برسدکه نه اسراییل نه امریکا نه ال سعود وجودداشته باشند بدون اینها دنیا امن تر خواهد بود چون هرجاکه فتنه است جای پای اینها انجا دیده میشود
Australia
محمد
۰۰:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
زنده باد مقاومت
مرگ بر اسراعیل و امریکاو ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعوووووووووووووووووووووووووووووووووووود وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود وامریکای خائن
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
انشالله ال سعود وامریکا نابود خواهد شد
آخرین اخبار