باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چند درصد از حومه عرسال در کنترل حزب‌الله لبنان است؟ + نقشه و جزییات

نقشه عملیات میدانی در دوسوی مرز سوریه و لبنان نشان از پیروزی‌های محور مقاومت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کمتر از 10 روز از عملیات موفق ارتش سوریه و حزب‌الله در دو سوی مرز می‌گذرد که در این مدت تروریست‌ها مجبور شده‌اند تا همه سعی خود را در فرار از این منطقه انجام بدهند.

موفقیت‌های میدانی حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از حومه عرسال در کنترل حزب‌الله لبنان است.

در این سوی مرز نیز ارتش سوریه بر شرایط مرز با لبنان اشراف قابل توجهی دارد.

گزارش منابع میدانی نشان از دور جدید حملات به مواضع تکفیری‌ها در حومه عرسال حکایت دارد. سه دستگاه از وسایل نقلیه و پایگاه‌های شلیک موشک عناصر جبهه‌النصره در جرود عرسال منهدم شده است و تروریست‌های خطرناک جبهه‌النصره یکی پس از دیگری از بین می‌روند.

اما این تنها یک بخش از پیروزی‌های میدانی حزب‌الله و ارتش سوریه در دوسوی مرز است. پیروزی در جرود عرسال از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این موفقیت می‌تواند مقدمه پیروزی‌های بیشتر در جبهه شمالی سوریه علیه تروریست‌های جبهه‌النصره شود، جایی که ادلب مرکز تجمع تروریست‌های تکفیری را نمایندگی می‌کند.

در حقیقت عقب‌نشینی جبهه‌النصره از جرود عرسال که هم اکنون کمتر از 150 کیلومتر مربع را در این منطقه در اختیار دارد، می‌تواند مقدمه پیروزی‌های آتی ارتش سوریه و حزب‌الله باشد.

چند درصد از حومه عرسال در کنترل حزب‌الله لبنان است؟ + نقشه و جزییات

سعد‌الله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیروزی حزب‌الله لبنان در عرسال می‌گوید: حزب‌الله لبنان موفق شد در یک زمان بسیار کوتاهی، این منطقه وسیع که بخشی از آن در سوریه و قسمتی دیگر در لبنان بود را آزاد کند.

وی افزود: جبهه‌النصره در عرسال کاملا شکست خورد و پذیرفت که بقایای این گروه تروریستی از این منطقه خارج و به منطقه ادلب منتقل شوند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در جریان این تحولات اسرای حزب‌الله آزاد شدند و اجساد شهدای آنها که نزد گروه تروریستی جبهه‌النصره بود به حزب‌الله تحویل داده شد.این اتفاق نشان می‌دهد که حزب‌الله به عنوان ستون اصلی و امنیتی مردم لبنان، از اقتدار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان علیه جبهه‌النصره در عرسال تأکید کرد: این اقدام حزب‌الله از پشتوانه عظیم مردمی در لبنان برخوردار بود.

زارعی بیان داشت: این یک حلقه از عملیات‌هایی است که حزب‌الله تاکنون انجام داده و از این به بعد برای پاکسازی کامل مناطق سوریه از تروریست‌ها اقدام می‌کند.

موفقیت در عرسال یک شکست بزرگ برای آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای تروریست‌های جبهه‌النصره در حومه عرسال است که نشان از شکست کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و عربستان و اسرائیل به تکفیری‌ها دارد.

سید حسن نصرالله درباره پیروزی مهم عرسال می‌گوید: نبرد ما در عرسال و تمام نبرهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه ایران بود.

وی افزود: ما این مأموریت را انجام دادیم و حالا در برابر شرایط و مأموریت‌های جدید قرار داریم، ما باید از این تجربه در سایر پرونده‌های (آزاد سازی مناطق در کنترل تروریست‌ها) آتی استفاده کنیم.

روند پیروزی‌های حزب‌الله در لبنان به نحوی است که جامعه حامی مقاومت به خوبی دریافته‌اند که سلاح حزب‌الله لبنان تأمین کننده امنیت ملی لبنان است و این موضوع در عملیات پاکسازی عرسال از لوث وجود تروریست‌ها کاملا مشخص بود.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

موفقیت‌های میدانی حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۲۳:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
افرین به حزب الله و سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۲۳:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
افرین به حزب الله و سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۷:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
زنده باد حزب الله . زنده باد سید حسن نصرالله
آخرین اخبار