احمد ساعتچیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صداقت، بارزترین ویژگی داوود رشیدی بود

احمد ساعتچیان گفت: ما باید از پیشکسوتان تجربه کسب کنیم و از عشق، انضباط و صداقتشان الگوبرداری کنیم.

صداقت، بارزترین ویژگی داوود رشیدی بوداحمد ساعتچیان کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سالروز درگذشت این هنرمند فقید گفت: من افتخار داشتم که سال 90 نمایش «آقای اشمیت» که آخرین نمایش داود رشیدی هم بود، بازی کنم. او یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آدم‌هایی بود که تا به حال دیده بودم. من بسیار اطلاعات و آگاهی از او کسب کردم و در حال حاضر هم این نسلی که ما داریم همانند؛ علی نصیریان و ... همگی سرمایه‌های ما هستند و ما باید از آنها بسیار تجربه بیاموزیم و عشق آنها به کار و همچنین انضباط و صداقتشان را در کار الگو قرار دهیم. صداقت بارزترین ویژگی بود که من در داوود رشیدی دیدم.

وی درباره اهمیت مراکز نمایشی و دیگر سازمان‌های مربوط به هنرمندان پیشکسوت تئاتر خاطرنشان کرد: این مسئله پیشکسوتان یک اتفاقی است که در تمام عرصه‌ها می‌افتد و مختص تئاتر و سینما نیست. از نظر من، مهم‌ترین چیزی که برای هر نسل اهمیت دارد، این است که ما گذشته‌ خود را حفظ کنیم و آن را سینه به سینه با اسناد و مدارک انتقال دهیم.

ساعتچیان ادامه داد: متاسفانه ناآگاهی برخی از افرادی که تازه وارد این عرصه شده‌اند، باعث این تصور می‌شود که حوزه نمایش با حضور همین افراد معنا پیدا کرده است در صورتی که ما یک گذشته‌ای داریم که راه را برای نسل آینده باز کرده است و ما به این عزیزان پیشکسوت مدیون هستیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.