رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

جذب107بهورز درجنوب کرمان طی 5سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تا5سال آینده وبه دنبال اجرای برنامه به کارگیری فارغ التحصیلان بهورزی 107بهورز درجنوب کرمان به کار گرفته می شوند.

جذب107بهورز درجنوب کرمان طی 5سالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه 18 مربی در آموزشگاه های بهورزی جنوب کرمان تدریس می‌کنند، گفت: پستهای مصوب بهورزی در جنوب کرمان 862 پست است .

وی افزود : بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت می‌کنند و تلاش‌ بهورزان‌ در دورافتاده ‌ترین ‌روستاها موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستائیان ‌ارایه‌ شود.

وی تصریح کرد: بهورزان به عنوان کادر متخصص در خانه‌های بهداشت تربیت شدند که کاهش میزان مرگ و میر در روستاها، آموزش مادران، واکسیانسیون کودکان و ارائه خدمات بهداشت محیط از جمله مهمترین خدمات بهورزان است.

قاسم‌زاده با اشاره به فعالیت 329 خانه بهداشت در هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر 535 بهورز در این خانه بهداشت‌ها در راستای ارائه خدمات بهداشتی و بهبود وضعیت سلامت مردم خدمت میکنند.

وی اظهارکرد: با توجه به لزوم افزایش ارائه خدمات بهداشتی در راستای تحقق اهداف طرح تحول سلامت، در حال حاضر آگهی جذب 114 بهورز در جنوب کرمان داده شده است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به فعالیت سه مرکز آموزش بهورزی در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد فعال ، تاکید کرد: 106 بهورز در حال تحصیل در این مراکز هستند که تا 9 ماه دیگر و با اتمام دوره آموزشی در زیرمجموعه این دانشگاه جذب می شوند.

یکی ازعوامل موفقیت طرح پزشک خانواده در روستاهای استان بهورزان در خانه های بهداشت وارتباط آنها با مردم است.

انتهای پیام/ح

بهورزان پیشتاز بهداشت در روستاهای جنوب کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار