باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه در سکوت ساخت وساز/افتتاح ورزشگاه یک سال دیگر هم به تعویق افتاد

پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه یکی از پروژه‌هایی است که با گذشت ۱۳ سال حلاوت بهره برداری را در کام مردم این استان تلخ کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بیش از ۱۳ سال است که از کلنگ زنی ورزشگاهی در ارومیه می‌گذرد ورزشگاهی که اگر در موعد مقرر خود به بهره برداری می‌رسید می‌توانست گام مهم و موثری در توسعه ورزش این استان بردارد.

عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع آغاز شده، ولی به دلایل مختلف که اکثر پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی با آن مواجه هستند از جمله کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار، معارض ملکی  تا کنون اجرایی نشده و به مرحله افتتاح نرسیده است.

برای این پروژه بزرگ ورزشی ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده وهم اکنون با ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار تامین ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.
 
ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در سکوت ساخت وساز/افتتاح این ورزشگاه یک سال دیگر هم به تعویق افتاد

ورزشگاه شهید باکری ارومیه به شهرداری ارومیه واگذار می شود

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی دارای ظرفیت و پتانسیل بالای ورزشی است افزود: پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در این استان باید به به پایان برسد.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه گفت:وزارت ورزش و جوانان آماده است تمام بودجه مصوب امسال را برای اتمام این پروژه تخصیص دهد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه متقاضی بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه است، افزود:وزارت ورزش و جوانان شرایط را به صورت مکتوب به شهرداری ارومیه اعلام می‌کند، تا شهرداری برای انجام مراحل پایانی ساخت آن همکاری کند.
سلطانی فر افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه  ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای اتمام این پروژه می‌توانیم با شهرداری ارومیه همکاری و تعامل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به قوانین موجود شهرداری بدون انجام تشریفات قانونی، این ورزشگاه را به مجموعه شهرداری ارومیه واگذار کنیم.

ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در سکوت ساخت وساز/افتتاح این ورزشگاه یک سال دیگر هم به تعویق افتاد

ورزشگاه خرداد ۹۷ آماده افتتاح و بهره برداری می شود


محمد حضرت پور شهردار ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت:چون ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه در مجموعه شهری قرار گرفته است بنابراین با هماهنگی شورای اسلامی ارومیه مراحل تکمیل این پروژه دوباره آغاز می‌شود.

شهردار ارومیه ادامه داد:این پروژه بیش از ۱۰ سال است که به دلیل نبود اعتبارات هنوز به بهره برداری نرسیده و بخش عمده سرمایه گزاری‌های که برای این پروژه صرف شده است درطی زمان تخریب شده که بخشی از این امکانات داخل ورزشگاه بایستی دوباره باز سازی شوند.

حضرت پور افزود: بخش عمده هزینه تکمیل این پروژه شامل محوطه سازی و زیر سازی و کاشت چمن است که شهرداری ارومیه می‌تواند بخش عمده آن را اجرا و تکمیل کند.

وی ادامه داد:شهرداری ارومیه بخش عمده اقدامات برای تکمیل شدن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه را انجام داده و پیش بینی می‌شود این ورزشگاه در خرداد سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

شهردار ارومیه ادامه داد: عمده هزینه برای تکمیل این ورزشگاه برای سایه بان‌ها و نواقصات داخل سالن و تکمیل سیستم برق رسانی است که هزینه برآورد شده برای تکمیل این ورزشگاه  ۱۲میلیارد تومان است.

ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در سکوت ساخت وساز/افتتاح این ورزشگاه یک سال دیگر هم به تعویق افتاد

اعتبارات دولتی برای بهره برداری از ورزشگاه شهید باکری ارومیه تخصیص یاید


سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه در سالی که با شهرداری توافق شده بود که این پروژه را تکمیل کند، با توجه به مشکلات مالی شهرداری‌ها این پروژه به بهره برداری نرسید.

وی ادامه داد: انتظار بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه توسط شهرداری دور از انصاف است و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات دولتی شاهد رفع نواقص ورزشگاه در استان باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی ورزشی آذربایجان غربی ۳۲ میلیارد تومان است.

ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در سکوت ساخت وساز/افتتاح این ورزشگاه یک سال دیگر هم به تعویق افتاد


در حال حاضر زمین فوتبال چمن مصنوعی، صندلی تماشاگران، روشنایی ورزشگاه و رختکن ورزشگاه در حال آماده سازی برای افتتاح فاز اول این مجموعه ورزشی بوده و بعد از گذشت ۱۳ سال مردم شاهد افتتاح و بهره برداری نیمه کاره از طرح خواهند بود.

با توجه به جایگاه ویژه ارومیه در میزبانی مسابقات داخل سالنی در سطح ملی و بین المللی، بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری، می‌تواند زیرساخت لازم و ضروری برای میزبانی لیگ برتر فوتبال توسط ارومیه و رشد و توسعه این ورزش تماشاگرپسند را فراهم کند و فضای مناسبی برای تمرین رشته‌های ورزشی موتورسواری، دوچرخه سواری و اسکیت ایجاد می‌شود.

گزارش از ندا موسی زاده

 
انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
الان ابان 97 هیچ اتفاقی نیفتاده
Iran (Islamic Republic of)
Turk
۱۹:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
لطفا پیگیری کنید
الان مرداد سال 97 هست
چرا ارومیه هنوز ورزشگاهی ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
کسری بودجه عمرانی دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
کسری بودجه عمرانی دولت