جمعه‌ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بانوان براساس میزان توانمندی، در وزارت کشور فعالیت دارند

مشاور وزیر کشور گفت: بانوان در وزارت کشور براساس میزان توانمندی، در سمت مختلف مشغول به فعالیت هستند.

//روح الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره به‌کارگیری ظرفیت زنان در وزارت کشور، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و توانمندی افراد هیچ موضوعیتی با بحث جنسیتی ندارد.

جمعه‌ای با بیان اینکه در همه نظام ها و سازمان‌ها شایستگی، توانمندی و قابلیت افراد قابل توجه است، افزود: در کشورهایی که دارای نظام‌ دموکراسی بوده و به ویژه کشورمان که از نظام مردم سالاری دینی برخوردار است، در به‌کارگیری خدمات، قابلیت و توانمندی، مورد توجه قرار دارد و نباید به شایسته سالاری نگاه جنسیتی داشت.

مشاور وزیر کشور در ادامه درباره به‌کارگیری از ظرفیت زنان در امور اجرایی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای به‌کارگیری از شایستگی‌ها وجود ندارد لذا در هر مرحله و مقطعی هر نیرو و پتانسیل توانمندی که آماده به خدمت برای تعالی نظام کشور و خدمت به مردم باشد، قابلیت به‌کارگیری دارد.

استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های متعدد مورد توجه است

جمعه‌ای با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین توانمندی‌های کشور توانمندی بانوان است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های متعدد و متنوع قابل توجه است و این واقعیت هیچ محدودیتی را ایجاد نکرده و در آینده هم ایجاد نمی‌کند.

مشاور وزیر کشور اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که توانمندی زنان در چه بستری واقع شده، ممکن است این ظرفیت در بستری جای گرفته باشد که بنا به هر دلیلی هنوز به عرصه ظهور و بروز نرسیده یا مورد عرضه واقع نشده باشد و این به معنای غفلت از آن نیست بلکه باید این توان را به شکل صحیح و مناسبی در جامعه ارائه کرد و بعد مورد شناسایی قرار داد.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه هم اکنون بانوان کشورمان در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت و فعالیت هستند، اظهار داشت: باید بدانیم که آیا صرفا استفاده از توانمندی زنان، به‌کارگیری آنها در مناصب و پست های مدیریتی کلان مانند استانداری و فرمانداری است یا خیر؟ البته بنده این توان را نفی نمی‌کنم و قطعا بانوان می‌توانند استاندار، فرماندار یا حتی وزیر باشند چه بسا بانوانی در کشور هستند که در برخی موارد ظرفیت و توان بیشتری نسبت به آقایان دارند.

مشاور وزیر کشور یادآور شد: خوشبختانه امروز بانوان در عرصه‌های اجتماعی، پژوهشی، تحقیقاتی، خدمات رسانی و... حضور قوی‌تری نسبت به مردان دارند و در عین حال نیز باید توجه داشت که در وزارت کشور براساس نسبیت توانمندی، بانوان در سمت معاون استاندار، فرماندار و بخشدار مشغول به فعالیت هستند و استانداران و فرمانداران از حضور قوی مشاوران و مدیران کل امور زنان و خانواده بهره مند هستند حتی در وزارت کشور هم مدیرکل امور بانوان و خانواده در جایگاه مشاور وزیر فعالیت موثر و گسترده دارد و در این مدت در انجام وظایف خود هیچ محدودیتی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار