مدیر روابط عمومی بین الملل دانشگاه شیراز خبر داد؛

انعقاد بیش از ۲۵ تفاهم نامه دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی

مدیر روابط عمومی بین الملل دانشگاه شیراز از انعقاد بیش از ۲۵ تفاهم نامه با دانشگاه های اروپایی و آسیایی در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیده زهره عظیمی فر مدیر روابط عمومی بین الملل دانشگاه شیراز در تشریح دستاوردهای این دانشگاه در حوزه بین الملل با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز در حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی بین الملل فعالیت های چشمگیری داشته است، گفت: انعقاد بیش از ۲۵ تفاهم نامه با دانشگاه های اروپایی و آسیایی، برگزاری دوره های کوتاه مدت بین دانشگاه شیراز و دانشگاه های اروپایی، جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان، راه اندازی مرخصی مطالعاتی اساتید و افتتاح دفتر همکاری استراتژیک با 2 دانشگاه برتر اروپایی از جمله فعالیت ها و اقدامات دانشگاه شیراز در یک سال گذشته بوده است.

وی افزود: دانشگاه شیراز با برنامه جدی در تلاش است جزء ۵ دانشگاه ایرانی به عنوان دانشگاه بین الملل ایران به رسمیت شناخته خواهد شد.

عظیمی فر اظهار داشت: کمتر از یک درصد دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل هستند و باید تلاش کرد این رقم را ۱۰ برابر کنیم تا بتوان برای رسیدن به رتبه مطلوب در رنکینگ بین المللی دانشگاه های تایمز و نیچر که به گواه موسسه های بین المللی دانشگاه شیراز در میان رتبه های ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ قرار دارد تلاش باید کنیم این رتبه را تا زیر ۲۰۰ برسانیم و درحالیکه دانشگاه شیراز نخستین دانشگاه جامع ایران به شمار می رویم.

مدیر امور بین الملل دانشگاه شیراز همچنین از برگزاری همایش بین المللی حافظه و میراث بین فرهنگی شرق و غرب با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه استراسبورگ فرانسه خبر داد و گفت: این همایش در روزهای اول و دوم آبانماه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می شود.

همچنین ابراهیم گشتاسبی راد سرپرست دانشگاه شیراز نیز با اعلام اینکه موفقیت های بین المللی این مرکز علمی و آموزشی افزون بر شیراز متعلق به تمامی کشور است از برنامه های خود برای اینکه دانشگاه شیراز در جهت بین المللی شدن گام بردارد نام برد و گفت: گرچه رقابت فشرده ای میان دانشگاه های سطح یک کشور برای قرار گرفتن در رتبه بندی جهانی وجود دارد اما قطعا دانشگاه شیراز این توانمندی را دارد که در جایگاه مناسب بایستد.

وی بیان کرد: توانمندی های این دانشگاه در رشته های علوم و مهندسی در رقابت با دانشگاه های معتبر کشور قرار دارد به نحوی که در تولید مقالات در حوزه مهندسی سرآمد کشور است.

گشتاسبی راد از پتانسیل های دانشگاه شیراز در زمینه کشاورزی و دامپزشکی نام برد و در عین حال با تایید اینکه در رشته های علوم انسانی و هنر این نهاد علمی و آموزشی نتوانسته ارتباط گسترده ای با دیگر دانشگاه های دنیا برقرار سازد تصریح کرد: در تلاش هستیم با دانشگاه های ایتالیا در زمینه هنر این ارتباطات گسترش یابد.

سرپرست دانشگاه شیراز از همکاری با دانشگاه بُن آلمان خبر داد و تصریح کرد: این ارتباطات در زمینه فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه ایران شناسی و شیعه شناسی که مورد مطالعه استادان و دانشجویان دانشگاه یادشده است، برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/ن

انعقاد تفاهم نامه دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار